Kā atjaunoties pēc treniņiem?

Pieredzējušie sportisti zina, ka visefektīvākie ir tie treniņi, kurus izpildāt ar piepūli, balansējot uz organisma spēju robežas. Nav noslēpums arī tas, ka sajūtas pēc šādām aktivitātēm mēdz būt ne tās patīkamākās. Ja pēc intensīva treniņa (vai tas bija kardiotreniņš, vai spēka vingrinājumi) jūtat sāpes muskuļos un vārgumu, organismam nepieciešama atjaunošanās. Nav prātīgi ignorēt šo momentu. Tikai atkopjoties, radīsies enerģija un vēlme turpināt fiziski pilnveidot savu ķermeni. Un izredzes panākt vēlamo rezultātu attiecīgi pieaugs. Lasiet tālāk un uzziniet, kādi atjaunošanās paņēmieni un palīgrīki palīdzēs ātrāk atgūt labsajūtu un motivāciju!

SOS palīdzība – siltums un pašmasāžas piederumi

Diskomforts muskuļos var parādīties uzreiz pēc treniņa, taču otrajā, trešajā dienā tās jau var būt sāpes, kuras traucē ikdienas aktivitātēm. Uzkāpt pa kāpnēm vien liks sakost zobus! Lai mazinātu muskuļu sasprindzinājumu, uzlabotu asinsriti ķermenī un tādējādi stimulētu muskuļu atjaunošanās procesus, vislabāk sāk rīkoties uzreiz pēc treniņa!

Tādi siltuma avoti kā sauna vai pirts paātrinās vielmaiņu, veicinās pienskābes izvadīšanu no muskuļu audiem, stimulēs to reģenerācijas procesu. Bonusā noņemsiet arī muskuļu pietūkumu un savu nogurumu. Tieši tādēļ lielos sporta kompleksos gandrīz vienmēr atrodamas saunas. Vislabāk, ja apmeklēsiet to uzreiz vai 2–3 stundu laikā pēc slodzes. Ja nedz pirts, nedz sauna nav pieejami, siltā vanna būs pietiekami efektīva alternatīva.

Tomēr tūlītēja siltuma iedarbība negarantē, ka muskuļi pēcāk nesāpēs nemaz. Ja nākamajā dienā izjūtat diskomfortu kādā noteiktā zonā, vajadzīga masāža. Bez iepriekšējā pieraksta tikt pie masiera pašlaik ir gandrīz neiespējami un bieži arī neērti. Ņemiet talkā pašmasāžas piederumus – cilindru, bumbu vai pistoli! Tie ir efektīvi, ļoti pieejami cenas ziņā un ērti paķerami līdzi pat uz darbu.

Masāžas rullis no tiem ir universālākais rīks. To var lietot arī pirms nodarbībām, lai “iesildītu” muskuļus un attiecīgi mazinātu traumu un sastiepumu risku. Lai mazinātu sāpes muskuļos pēc treniņa, to vajag novietot uz grīdas zem sasprindzinātās ķermeņa zonas un lēni paripināties uz tā. Lielākam efektam jāatslābinās un jāizmasē muskulis no abām pusēm – līdz sāpes sāk mazināties. Mugurai ir piemērots gludais rullis, pārējām ķermeņa daļām var izvēlēties rīku ar reljefu.



Ja kāda zona izteikti sāp, vajadzīga dziļāka punktveida iedarbība. Palīdzēs masāžas bumbiņa vai arī pistole. Bumbiņu vajadzēs ripināt un spiest pret sāpošo zonu patstāvīgi (var darīt to guļus pozīcijā vai pie sienas). Masāžas pistole ģenerē nepieciešamos impulsus jūsu vietā. Lielākai daļai pistoļu var mainīt ātrumu un attiecīgi masāžas intensitāti. Var piemeklēt arī konkrētai zonai atbilstošāko uzgali. Piemēram, lieliem muskuļiem tas ir apaļais uzgalis, relaksējošai masāžai – plakanais, locītavām – spirālveida galviņa.  

Atpūta, miegs un pareizs uzturs

Kārtīgi atpūsties un izgulēties – labākais, ko varat sniegt organismam pēc slodzes. Līdz jūtat spēku atjaunošanos, ar intensīvām fiziskām aktivitātēm labāk iepauzēt. Pietiks ar mierīgām pastaigām svaigā gaisā, peldēšanu, riteņbraukšanu.

Vēl viena svarīga pamatlieta kvalitatīvai organisma atjaunošanai ir uzturs. Te ir domāts gan regulārs veselīgs uzturs, bez kura nav iedomājami iepriecinoši rezultāti, gan arī papildus palīdzība organismam slodžu laikā. Uzreiz pēc treniņa (30–60 minūšu laikā) vajadzētu palīdzēt organismam atjaunot glikogēna (enerģijas) līmeni muskuļos. Šim nolūkam vajadzētu apēst, piemēram, biezpienu vai grieķu jogurtu ar augļiem. Ne vienmēr šāds ēdiens ir pa rokai. Ja mājās nonāksiet tikai dažas stundas vēlāk, “ātrais glābiņš” būs gatavie proteīna–augļu smūtiji, olbaltumvielu–ogļhidrātu kokteiļi, olbaltumvielu un aminoskābju pulveri ar dažādām garšām, sporta batoniņi.

Ceļā uz savu sapņu figūru vērts nepažēlot līdzekļus arī uztura bagātinātāju iegādei, kuri rūpēsies par labu pašsajūtu šajā organismam nebūt ne vieglajā laikā. Tie ir kompleksie uztura bagātinātāji lietošanai pēc slodzes, zivju eļļa (mazina slodzi sirds-asinsvadu sistēmai, paaugstina izturību), uztura bagātinātāji locītavām (zemākam traumu riskam), vitamīni imunitātei, kalcijs, magnijs.

Lai jūs varētu maksimāli operatīvi palīdzēt savam organismam atgūt spēkus pēc slodzes, minētajiem palīglīdzekļiem jābūt pa rokai. Iegādāties visu nepieciešamo vienuviet un par labām cenām jūs varat interneta veikalā 220.lv! Tieši te jūs atradīsiet plašu masāžas piederumu izvēli: ruļļus, bumbiņas, pistoles, paklājus, spilvenus un pat masāžas galdus. Daži no tiem maksā mazāk par 10 eiro, taču palīdz parūpēties par fizisko veselību un savu labsajūtu tūlīt un tepat. Šie rīki ļaus pietuvināties savai ideālajai figūrai, nekaitējot organismam. Ienāciet un izvēlieties!

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu