Saldus Profesionālajai vidusskolai plāno piešķirt profesionālās izglītības kompetences centra statusu
Saldus Profesionālajai vidusskolai plānots piešķirt profesionālās izglītības kompetences centra statusu, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts.
Par statusa piešķiršanu Ministru kabinetā plānots lemt 5.janvāra sēdē.
Pērn oktobra sākumā vidusskolā mācījās 501 izglītojamais, kas iegūst profesionālo vidējo izglītību.
2013./2014.mācību gadā nepietiekama mācību sasniegumu vērtējuma, neattaisnotu mācību kavējumu vai nepareizas karjeras izvēles dēļ ir atskaitīti 6,7% izglītojamo, kuri mācās vidusskolā. Savukārt pagājušajā mācību gadā minēto iemeslu dēļ atskaitīti 6,8% vidusskolēnu.
2013./2014.mācību gadā 60,6% izglītojamo, kuri ieguvuši profesionālo kvalifikāciju, vērtējums profesionālās kvalifikācijas eksāmenos nav bijis zemāks par septiņām ballēm, savukārt pagājušajā mācību gadā šāds profesionālās kvalifikācijas eksāmenu vērtējums bijis jau 65,24% izglītojamo.
Vidusskola atbilstoši īstenojamām izglītības programmām sadarbojas ar dažādām darba devēju organizācijām vai to apvienībām un nozares komersantiem. Vidusskola sadarbībā ar nozares uzņēmumiem nodrošina darba tirgus prasībām atbilstošas prakses vietas visiem vidusskolas izglītojamajiem, kuriem atbilstoši profesionālās izglītības programmas prasībām prakse ir organizējama.
Turpmāk vidusskolas nosaukums būs "Saldus tehnikums".
Lai izglītības iestāde varētu pretendēt uz profesionālās izglītības kompetences centra statusu, tai ir jāizglīto ne mazāk par 500 audzēkņiem, bet Rīgā - ne mazāk par 800 audzēkņiem. Tāpat ir noteikts, ka skolā iespējams izglītot darbam ar jaunākajām tehnoloģijām arī citu profesionālo skolu audzēkņus, kā arī uzsvērta nepieciešamība cieši sadarboties ar sociālajiem partneriem.
Profesionālās izglītības iestādei sevi jāparāda arī kā profesionālās izglītības metodiskajam centram, pieaugušo tālākizglītības centram, karjeras izglītības centram, tai jāveic ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas funkcijas. Skolai jāpiedalās Eiropas Savienības struktūrfondu vai citos ārvalstu finanšu instrumentu finansētajos projektos, kā arī jāatbilst citiem kritērijiem.
Profesionālās izglītības kompetences centri tiek attīstīti, turpinot darbu pie konkurētspējīgas profesionālās izglītības sistēmas izveides, paredzot, ka līdzekļi tiek koncentrēti ilgtspējīgos projektos - modernizētos un aprīkotos, mūsdienu prasībām atbilstošos profesionālās izglītības centros visos Latvijas reģionos.
Uz sarakstu