"Rīgas satiksme" par radio klausīšanos maksāt negrasās
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" budžetā nav un netiek plānoti līdzekļi, lai iegādātos radio klausīšanās atļaujas darbiniekiem, aģentūrai LETA atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis."Šobrīd sabiedriskā transporta vadītāja amata aprakstā ir rakstīts, ka darba laikā ir aizliegts skaļi klausīties mūziku, tāpēc šoferi radio klausās klusām un tas skan tikai kabīnē. Mums nav naudas, lai pirktu klausīšanās licences, tāpēc mēs negrasāmies tādas iegādāties un, visticamāk, radio klausīšanos nāksies aizliegt, vai arī šoferiem licences būs jāpērk pašiem," atzina Zaķis.
Jau vēstīts, ka Latvijas izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) speciālisti ceturtdien tikušies ar "Rīgas satiksmes" vadību un komunikācijas speciālistiem, lai pārliecinātu, ka izmaksas par radio klausīšanos nav tik augstas, kā izskan publiskajā telpā. "Domāju, ka izmaksas par mūzikas atskaņošanu ikvienam uzņēmumam ir jāparedz, līdzīgi kā izmaksas par degvielu, apdrošināšanu vai jebkuras citas izmaksas," uzskata apvienības valdes priekšsēdētājs Kārlis Auzāns.
Zaķis norādīja, ka patlaban šajā jomā ir daudz neskaidrību - pēc tikšanās ar LaIPA kļuvis skaidrs, ka licences būs jāpērk arī tiem darbiniekiem, kas radio klausās savā kabinetā. Vienlaikus vienošanās ar LaIPA īsti neko neatrisinās, jo tikšanās gaitā kļuvis skaidrs, ka pat tad, kad iegādāta licence, uzņēmumam vēl būs jāvienojas ar Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūru/Latvijas Autoru apvienību (AKKA/LAA).
"Būtībā vienam pakalpojumam ir divi pārdevēji," rezumēja Zaķis. Tāpēc "Rīgas satiksme" LaIPA pārstāvjiem lūgusi pašiem sazināties ar AKKA/LAA un iesniegt kompleksu piedāvājumu, cik un kam īsti par radio klausīšanos būs jāmaksā.
Kā informēja LaIPA pārstāvji, pēc tikšanās ar "Rīgas satiksmi" uzņēmumam tiks nosūtīta informācija par nepieciešamajam datiem maksājamās atlīdzības aprēķināšanai un pēc informācijas saņemšanas no "Rīgas satiksmes" LaIPA sagatavos aprēķinu un izmantoto metodoloģiju, lai "konstruktīvi turpinātu uzsāktās sarunas". Līdz šim LaIPA nebija izstrādājusi atsevišķu tarifu par mūzikas atskaņošanu šoferu kabīnēs, līdz ar to tā aprēķināšanu varēs veikt pēc informācijas saņemšanas no "Rīgas satiksmes". Konkrētus jautājumus, kāda informācija nepieciešama, uzņēmums gan vēl nav saņēmis.
Izpildītājiem un fonogrammu producentiem maksājamās atlīdzības lielumu par fonogrammas atskaņošanu šoferu kabīnēs aprēķinās atkarībā no transportlīdzekļu skaita un mūzikas atskaņošanas ilguma. Tā kā "Rīgas satiksme" arī pārējiem darbiniekiem ļauj darba laikā klausīties mūziku darbinieku izvēlētajā veidā (radio, CD utml.), tad atlīdzības lieluma aprēķināšanā LaIPA ņems vērā arī birojos un darbnīcās strādājošo skaitu tajās telpās, kurās tiek atskaņota mūzika.
"Rīgas satiksmes" pārstāvis gan atkārtoti uzsvēra, ka uzņēmumam nav lieku līdzekļu, par kuriem pirkt radio klausīšanās licences. "Mēs uz to neskatāmies kā uz komerciālu ieguvumu - no tā ieguvējs nav ne uzņēmums, ne pasažieri. Tajā pašā laikā mēs arī neiesim pret likumu - ja aizliegs klausīties radio, neklausīsimies," teica Zaķis. Uz sarakstu