Autotransporta direkcija Pierīgas maršrutu nodošanu "Rīgas satiksmei" pagaidām uzskata par pārsteidzīgu
Direkcija ir vērtējusi Rīgas domes priekšlikumus par Pierīgas maršrutu nodošanu "Rīgas satiksmei", bet, ņemot vērā šī brīža neskaidrības par uzņēmuma turpmāku attīstību un pārvaldību, uzskata, ka "Rīgas satiksmes" maršruta tīkla paplašināšana, pārņemot daļu no reģionāliem maršrutiem ilgtermiņā, šī brīža situācijā būtu pārsteidzīga.
Pelčere norādīja, ka būtisks jautājums, veidojot reģionālās un pilsētās satiksmes tīklu, ir radīt vienotu norēķinu risinājumu, kas ļautu pasažierim ērti izmantot gan pilsētas, gan reģionālo maršrutu transportu.
Kā ziņots, 21.februārī Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas sēdē "Rīgas satiksmes" tā brīža pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss, atbildot uz deputātu jautājumiem, pastāstīja, ka patlaban notiek aktīvas sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) par to, lai "Rīgas satiksmes" maršruti varētu apkalpot arī Pierīgā kursējošos maršrutus un tuvākajā laikā varētu būt zināms uz kurieni un kādos apjomos sāks kursēt arī pašvaldības sabiedriskais transports.
Savukārt SM pārstāve Iveta Kancēna norādīja, ka pašreiz ministrija un "Rīgas satiksme" savstarpēji apmainās ar informāciju un analizē ieguvumus, riskus un izmaksas gadījumā, ja tiktu paplašināta "Rīgas satiksmes" apkalpojamā teritorija Pierīgā, samazināts reģionālo autobusu pārvadājumu apjoms un palielināti vilcienu pārvadājumi.
"Jāņem vērā, ka "Rīgas satiksmes" autobusu maršrutu pagarināšana Pierīgas iedzīvotājiem var sniegt biežāku pieturvietu pārklājumu, lielāku transportlīdzekļa ietilpību, tādējādi vienlaikus ļaujot apkalpot lielāku pasažieru plūsmu. Taču biežāku pieturvietu pārklājums daļai pasažieru var nozīmēt arī ilgāku ceļu līdz galapunktam," skaidroja Kancēna.
Savukārt Autotransporta direkcija februārī apstiprināja, ka ir saņēmusi "Rīgas satiksmes" priekšlikums ar attiecīgā uzņēmuma vēlmēm un redzējumu par maršruta tīkla izmaiņām Pierīgā. Autotransporta direkcija sāka priekšlikuma izskatīšanu, vērtējot tā finansiālo ietekmi, kā arī potenciālās izmaiņas pasažieriem, piemēram, reisu ilgumu vai pieturvietu skaitu.
Uz sarakstu