Augulis Ķīnā apstiprina sadarbības memoranda projektu un tiekas ar transporta ministru
Kā pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv uzzināja Satiksmes ministrijā, plānots, ka memorandu šī gada novembrī parakstīs 16+1 valstu vadītāju samita laikā Rīgā. Tāpat ministrs tikās ar Ķīnas transporta ministru Jangu Čuantangu (Yang Chuantang).
"Esmu gandarīts, ka vizīte Ķīnā ir patiesi vērtīga un rezultatīva. Lai to panāktu ir ieguldīts liels darbs. No savas puses esmu sagatavojis visu nepieciešamo turpmākai sekmīgai sadarbībai transporta jomā, kas būs labs pamats 16+1 premjeru samitam Rīgā. Gan tikšanās ar Ķīnas transporta ministru, gan pārrunas ar nozares uzņēmumiem un vienošanās par sadarbības memoranda gala variantu ir vērtējami ļoti pozitīvi.
Memoranda apstiprināšana ļaus daudziem Latvijas un Ķīnas uzņēmumiem rast abpusēji izdevīgas sadarbības iespējas un sasniegt reālus, praktiskus rezultātus jau tuvākajā laikā. Līdz ar to mums ir vienots redzējums un vīzija par konkrētiem soļiem ilgtermiņa sadarbībai transporta un loģistikas jomā, kas nākotnē dos nozīmīgu ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības izaugsmē. Tāpēc uzņēmumiem būs aktīvi jāstrādā sadarbības nodrošināšanai ar Ķīnu," uzsver U.Augulis.
Minētais sadarbības memorands paredz veicināt sadarbību ostu attīstībā, lai uzlabotu to infrastruktūru, piesaistītu investīcijas un attīstītu industriālo parkus. Valstis līdz ar vienošanos apņemas sekmēt Latvijas un Ķīnas uzņēmumu sadarbību dažādos veidos, tai skaitā, paredzot publisko un privāto partnerību, kopuzņēmumu veidošanu un citas sadarbības formas.
Lai īstenotu memorandā paustās apņemšanās, Latvija un Ķīna noteiks galvenos sadarbības projektus, veicinās to efektīvu īstenošanu, kā arī rīkos kopīgus seminārus un mārketinga pasākumus u.c. Kopumā šī sadarbība būs nozīmīgs ieguldījums Latvijas tautsaimniecības sekmēšanā. Sarunas par memoranda parakstīšanu tika uzsāktas jau šī gada februāri, kad Dž. Nings bija ieradies vizītē Rīgā.
Savukārt tiekoties ar Ķīnas Tautas Republikas transporta ministru Jangu, Augulis uzsvēra, ka pēdējās desmitgades laikā Latvija ir paveikusi ļoti daudz, lai attīstītu tās īpašo nišu transporta un loģistikas pakalpojumu sniegšanā Eirāzijas kontinentā. Tranzīta pakalpojumi šobrīd veido 10% no Latvijas iekšzemes kopprodukta, un kā stratēģiski nozīmīgam sektoram, tam ir vislielākais atbalsts no Latvijas valdības.
"Ar lielu kravu apjomu, intensīvu tranzīta dzelzceļu plūsmu, efektīvu ostu darbību, stabilu tirgus daļu un ciešu sadarbību ar kaimiņiem Latvija ir ļoti nozīmīgu partneris. Mēs varam būt Ķīnas stratēģiskais partneris, aktīvi iesaistoties iniciatīvas Viena Josla, Viens Ceļš realizācijā. Vienlaikus Latvija, ņemot vērā tās ģeogrāfisko atrašanās vietu, ir lielākais dabiskais kravu pārkraušanu centrs reģionā, tāpēc ir kopīgi jāstrādā, lai stiprinātu un tālāk attīstītu savienojamību visā Eirāzijā un nostabilizētu savas pozīcijas kā Baltijas reģiona līderim, " uzsvēra Augulis.
Tikšanās laikā Augulis norādīja, ka sadarbības sekmēšanai ar Ķīnu Satiksmes ministrija ir izvirzījusi četras prioritārās jomas. Proti, sadarbība aviācijā, piedāvājot apsvērt stratēģisko partnerību nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", kā arī attīstot Rīgas Starptautiskās lidostas pasažieru, kravu un loģistikas biznesu. Tāpat pieaugot straujai konteineru sūtījumu attīstībai no Ķīnas uz Eiropu, pastāv iespēja VAS "Latvijas Dzelzceļš" ciešai sadarbībai ar Ķīnas Dzelzceļa Korporāciju.
Vienlaikus liels sadarbības potenciāls ir Latvijas un Ķīnas ostām - beramkravu, lejamkravu un konteineru kravu apkalpošanai, lai nodrošinātu kravu pārvadājumu risinājumus visā Eirāzijas kontinentā. Plānots izmantot Speciālās Ekonomiskās Zonas statusu, lai veicinātu Ķīnas - Latvijas sadarbību industriālās zonas nodibināšanā, kas attiecīgi piešķirtu tiesības līdz 2035.gadam nodrošināt ievērojamu ieguldījumu veicināšanu, nodokļu brīvdienas potenciālajiem partneriem.
Savukārt Ķīnas transporta ministrs Jangs apliecināja vēlmi un iespējas valstīm sadarboties, novērtējot ministra un Satiksmes ministrijas ieguldīto enerģiju un darbu sadarbības stiprināšanā. Pastāv vairākas kopīgas abu valstu intereses, lai veidotu pragmatisku sadarbību valsts un uzņēmumu līmenī. Eirāzijas savienojamība, ko Latvija var piedāvāt kā Rietumu vārtus uz Austrumiem un Austrumu vārtus uz Rietumiem, ir viens priekšnosacījumiem Baltijas jūras reģiona sasaistei ar Ķīnas Viena Josla, Viens Ceļš vīziju.