Banner 980x90

Ventspils uzņēmēji vienojas ar ĀM par ciešāku sadarbību

Ilustratīvs foto/ Foto: Ventspils24.lv
Ilustratīvs foto/ Foto: Ventspils24.lv

Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus pārstāvošās biedrības "Baltijas asociācija - transports un loģistika" (BATL) pārstāvji vienojušies ar Ārlietu ministriju (ĀM) par ciešāku sadarbību ostu starptautiskās konkurētspējas veicināšanā, kā arī bijuši vienisprāt par nepieciešamību klientiem piedāvāt izdevīgākus nosacījumus pārvadājumiem, aģentūru LETA informēja asociācijā.

Tikšanās laikā ar ārlietu ministru Edgaru Rinkēviču (V) pārrunātas Latvijas tranzīta nozares aktualitātes un Latvijas ostu attīstības perspektīvas starptautiskā mērogā. Sarunās BATL norādīja, ka šobrīd galvenie tranzīta nozares attīstību traucējošie faktori ir Latvijas nekonkurētspējīgie dzelzceļa infrastruktūras tarifi, starptautiskās konkurētspējas trūkums un akūta nepieciešamība pēc vienotas ilgtermiņa tranzīta politikas koncepcijas izstrādes.

BATL prezidente Inga Antāne skaidrojusi, ka, lai veicinātu Latvijas ostu starptautisko konkurētspēju un piesaistītu jaunas kravas, primāri jāpārskata Latvijas nekonkurētspējīgā dzelzceļa infrastruktūras tarifu maksa, kas Latvijā ir viena no augstākajām Eiropas Savienībā. Neizdevīgo infrastruktūras tarifu dēļ tiekot zaudētas miljoniem eiro vērtas kravas un kopējais pienesums Latvijas tautsaimniecības attīstībā.

"Turklāt mēs izdarām lāča pakalpojumu Lietuvas un Igaunijas lielajām ostām, kas izdevīgāku infrastruktūras tarifu dēļ pārvilina mūsu sadarbības partnerus. Neizdevīgus dzelzceļa infrastruktūras tarifus kā galveno traucējošo faktoru sadarbībai min mūsu līdzšinējās sadarbības valstis, piemēram, Baltkrievija un Kazahstāna, kas būtu gatavas izmantot Latvijas tranzīta struktūru, taču šobrīd tām izdevīgāk kravas ir virzīt caur Lietuvu vai Igauniju," apgalvo Antāne.

Ārlietu ministrs sarunās apstiprināja austrumu valstu interesi par Latvijas tranzīta struktūrām, norādot, ka gan Baltkrievija, gan Kazahstāna, gan Ķīna ir ieinteresēta turpināt sadarbību ar Latvijas lielākajām ostām, ja tiek piedāvāti izdevīgāki nosacījumi pārvadājumiem, atzīmējot tieši saprātīgus dzelzceļa tarifus. Tāpat ministrs sarunās uzsvēra, ka ir nepieciešams izstrādāt vienotu vīziju par Latvijas kā tranzīta lielvalsts attīstību ilgtermiņā, kas ļautu daudz efektīvāk risināt sarunas ar ieinteresētajām pusēm starptautiskā vidē, tajā pašā laikā primāri sakārtojot iekšējās nozares problēmas, kas rada būtiskus šķēršļus turpmākai attīstībai, tostarp arī starptautiskā vidē.

BATL pārstāvji sarunā norādīja, ka šobrīd ir sperts pirmais solis akūto nozares problēmjautājumu risināšanai, proti, Satiksmes ministrijā tiek veidota darba grupa infrastruktūras tarifu jautājuma risināšanai. Antāne uzskata, ka tas ir pozitīvi vērtējams sasniegums, taču uzsver, ka laika izpratne valsts pārvaldē un biznesā būtiski atšķiras - kas valsts pārvaldē ir mēneša jautājums, uzņēmējiem tās ir skaitītas dienas.

Līdz ar to esot jāstrādā daudz operatīvāk un jāpiedāvā elastīga dzelzceļa infrastruktūras maksas politika, lai jau nākamā gada līgumos ostu uzņēmumi saviem sadarbības partneriem var sniegt daudz izdevīgāku piedāvājumu nekā Lietuva vai Igaunija. Tas esot vitāli svarīgi, lai Latvija nepazustu no tranzīta nozares globālās kartes.

Biedrība "Baltijas asociācija - transports un loģistika" pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir tādi uzņēmumi kā AS "Ventbunkers", AS "Ventspils tirdzniecības osta", AS "Kālija parks", AS "Baltijas ekspresis" un AS "Latvijas naftas tranzīts".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)