Valmieras 2.vidusskolā aizvadītas meistarklases skolotājiem
Valmieras 2.vidusskolā jau vairākus gadus darbojas CLIL (integrēta satura un valodas apguve) projekts, kura mērķis ir attīstīt stabilas skolēnu svešvalodas prasmes sasaistē ar mācību priekšmetu saturu. Rezultātā palielinās vispārizglītojošo skolu absolventu konkurētspēja darba tirgū.
Kā informēja Valmieras 2.vidusskolas direktora vietnieks, Valmieras pilsētas Bilingvālās izglītības MA vadītājs Vjačeslavs Piskunovs, pateicoties Latviešu valodas aģentūras atbalstam skolā laikā no 29.oktobra līdz 26.novembrim notika pedagogu meistarklase "Valodas un satura integrēta apguve dažādu mācību priekšmetu stundās sākumskolā".
Divus mēnešus sešās nodarbībās kolēģi no Valmieras 2.vidusskolas un Valmieras Pārgaujas sākumskolas mācīja Valmieras, Rīgas, Jūrmalas un Kocēnu novada skolotājiem jaunas metodes, kā mācību priekšmetu pasniegt divās vai vairākās valodās. Programma bija paredzēta vispārējās izglītības skolu pedagogiem, kuriem bija iespēja piedalīties valodu integrētajās jeb CLIL nodarbībās un apgūt gan teorētiskās zināšanas, gan praktiskās iemaņas, kā arī novitātes mācību darba saturā, plānošanā, vērtēšanā, aktualizēšanā, pilnveidojot pedagogu profesionālo kompetenci valodu apguvē un CLIL jomā.
Šobrīd CLIL ir aktuāla tēma Eiropā un viena no jaunākajām pieejām mācīšanas metodikā. Tā ir arī viena no Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas prioritātēm un pamatnostādnēm, jo izglītības pētījumi pierādījuši, ka šī pieeja veicina gan skolēnu lingvistisko, gan kognitīvo attīstību. Jāatzīst, ka kolēģi izrādīja interesi par bilingvālās izglītības, CLIL programmu un aktīvi piedalījās atklātajās nodarbībās, vērojot atklātās stundas gan Valmieras Pārgaujas sākumskolā, gan Valmieras 2.vidusskolā.
Meistarklašu laikā savā pedagoģiskā darba pieredzē dalījās katrs pedagogs. Programmas dalībnieki sprieda par to, kā mācību procesu padarīt efektīvu un interesantu sākumskolas posmā, kādas ir iespējas integrēt CLIL un valodas mācību mācību priekšmetos sākumskolā. Skolotāji vadīja meistardarbnīcas, un katram bija iespēja pilnveidot savas prasmes, aktualizēt personīgo pieredzi un tajā dalīties. Pedagogi meistarklašu laikā papildināja un izvērtēja savas zināšanas, izpratni un prasmes, iepazīstot bilingvālās izglītības daudzveidīgus padarītā darba izvērtēšanas paņēmienus.
Kursu laikā skolotājiem bija iespēja pilnveidot savas zināšanas, aktualizēt pieredzi, dalīties tajā. Kopā notika pieci semināri - meistarklases par šādām tēmām:
* Bilingvālo mācību izaicinājums jeb esošā realitāte?
* Skolēnu valodas prasmes attīstīšanas iespējas sākums
* Mācību satura un valodas integrētas apguves labās prakses forums.
Apmācību laikā pedagogi klausījās interesantas lekcijas, vēroja atklātās stundas, pārrunāja redzēto un dzirdēto. Iegūts priekšstats par to, kā sākumskolā ar svešvalodas palīdzību var labāk apgūt mācību priekšmetu. Tāpat pedagogi secināja, ka galvenais ir mācību priekšmeta saturs, savukārt svešvaloda – jau kā palīglīdzeklis. Kursu noslēgumā katrs dalībnieks bija sagatavojis savu stundas konspektu, ko atrādīja kolēģiem.
Kursu norisi un ieguvumus raksturo kopējās atziņas:
* interesants veids, kā motivēt skolēnus apgūt svešvalodu, kā arī mācību priekšmetu ar svešvalodas palīdzību;
* laba sadarbība ar kolēģiem no citām skolām;
* integrēta satura un valodas apguve ir labs izaicinājums skolotājam un milzīgs ieguvums skolēniem;
* kursi bija labi organizēti, saturiski bagāti un daudzveidīgi.