Valdība atļauj VAS "Latvijas dzelzceļš" stiprināt ietekmi meitasuzņēmumos
Tā lēmusi valdība, otrdien, 17.maijā pieņemot rīkojumu "Par atļauju valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" līdzdalības iegūšanai SIA "LDZ Cargo Loģistika" un rīkojumu "Par atļauju valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmumā "Baltija". Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.
Pašlaik SIA "LDZ Cargo Loģistika" pilnībā pieder LDz "meitai" SIA "LDZ Cargo", bet 25 % RVU "Baltija" daļu pieder "LDZ ritošā sastāva serviss", savukārt 75 % īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona.
SIA "LDZ Cargo Loģistika" ir dibināta 2008.gadā. Tās vispārējais stratēģiskais mērķis ir intermodālu loģistikas piedāvājumu mārketings un pārdošana, piesaistot Latvijas tranzīta nozarei jaunus klientus un tādā veidā sekmējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 142 287 eiro, bet kapitāla daļu vērtība, saskaņā ar SIA "Ernst&Young Baltic" aprēķinu, uz 2015.gada 30.septembri noteikta 638 tūkst. eiro.
Savukārt RVU "Baltija", kas dibināta 2011.gadā, veic dzelzceļa ritošā sastāva lokomotīvju un ritošā sastāva ražošanu un metālkonstrukciju izgatavošanu, kā arī attīsta ritošā sastāva NATO militārās tehnikas dzelzceļa pārvadājumu atbalsta nodrošināšanai ražošanu. RVU "Baltija" reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 998 856 eiro. SIA "Ernst&Young" aplēsusi, ka uz 2015.gada 30.jūniju uzņēmuma daļu kopējā vērtība ir 356 tūkst. eiro. Privātpersonai piederošo daļu vērtība ir 267 tūkst. eiro, un par šādu cenu arī ir paredzēts darījums.
LDz vispārējais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt efektīvu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu un kapitāla daļu pārvaldību stratēģiski svarīgā nozarē Latvijas tautsaimniecības interesēs, kļūstot par Baltijas transporta nozares līderi - modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu.