Smiltenes jaunieši gūst pieredzi Atēnās
No 23. līdz 30.janvārim Smiltenes ģimnāzijas skolēni Dārta Cīrule, Laura Rubene, Arta Anna Mūrniece un Kaspars Pakulis, kā arī skolotāja Inga Savicka devās uz "Erasmus+" projekta "SELFY – Save Earth Life For Youth" (SELFY – saglabāsim Zemi jaunatnei) tikšanos uz Atēnu priekšpilsētu Pallini, kur spraigā darbā pavadīja visu nedēļu, pilsētas informācijas portāls Smiltene24.lv uzzināja Smiltenes novada pašvaldībā.
Atēnas smilteniešus sagaidīja ar saulainu, bet vēsu laiku. Kā teica paši grieķi, tāds aukstums (ap +3 grādiem) viņiem nekad neesot bijis, pat, kad Ziemassvētkus svinējuši, bijuši +22 grādi.
Katrai dalībskolai bija uzdots sagatavot trīs prezentācijas par iespējamajiem apdraudējumiem dabai, īpašu uzsvaru liekot tieši uz savā valstī sastopamajiem. Kaspars Pakulis stāstīja par mirušo zonu Baltijas jūrā. Dārtas Cīrules prezentācijā projekta dalībnieki uzzināja par invazīvajām augu un dzīvnieku sugām Latvijā. Savukārt Laura Rubene un Arta Anna Mūrniece bija izpētījušas Zemeslodes magnētisko polu maiņas cēloņus un likumsakarības. Visu valstu jaunieši bija ļoti nopietni strādājuši, lai kopīgi veidotu e-grāmatu, kas projekta rezultātā būs pieejama ikvienam interesentam Erasmus+ projektu dārgumu krātuvē.
Jaunieši atzīst, ka bijis ļoti daudz interesanta. Visgrandiozākā viņiem likās Akropoles apskate, jo šī pasaules kultūras pieminekļa varenību var izjust, tikai nostājoties tam blakus. Dārta bija sajūsmā par fantastisko jauno Akropoles muzeju, kur var aplūkot izcilus Akropoles mākslas paraugus. Pētot Grieķijas dabas parku fenomenus, tika izstaigāta arī grieķu mitoloģijā un reliģijā īpaša vieta, kas pieminēta arī Homēra eposā "Odiseja" – dievu Poseidona un Atēnas templis. Blakus esošā Egejas jūra savu nosaukumu ieguvusi pēc Atēnu karaļa Egeja nāves, viņam noslīcinoties jūrā pēc dēla nāves. Jauniešiem izdevās ieraudzīt arī Grieķijas Sarkanajā grāmatā iekļautas zosis, kas arī pašiem grieķu jauniešiem bija pārsteigums.
Smilteniešu pārsteidza tas, ka skola bija auksta, nemājīga un diezgan netīra. Tas lika novērtēt to, kas pašu skolā ir labs. Arī jauniešu veidotās prezentācijas bija labākas, salīdzinot ar citiem projekta partneriem, šeit viņi novērtēja skolā iegūtās prezentēšanas prasmes. Viņi pārliecinājās par ļoti populāra stereotipa par grieķu neprecizitāti patiesību. Arta Anna saka, ka neviens pasākums nenotika programmā plānotajā laikā, viss nokavējās vismaz par pāris stundām.
Kā vislielāko ieguvumu Laura min angļu valodas prasmju uzlabošanos. Tagad viņai vairs nav šaubu, ka prot runāt svešvalodā un tas nav grūti. Ģimnāzistu komunikācijas prasmes prata novērtēt visi jauniegūtie draugi, jo latvieši bija vispopulārākie lielajā jauniešu grupā. Kaspars nebaidījās pat pieņemt izaicinājumu dejot solo grieķu tradicionālajā dejā sirtaki, kas viņam izdevās tiešām teicami. Mobilitātes noslēgumā katra dalībskola Pallini liceja dārzā iestādīja savu krūmu.
Visi jaunieši atzīst, ka šāda pieredze ir ļoti vērtīga un tagad ar aizrautību jau plāno projekta dalībskolu tikšanos Smiltenē maija sākumā.
Uz sarakstu