Banner 980x90

Rīdziniekiem sola siltumapgādes nodrošināšanu bez "aizķeršanās", tikmēr iedzīvotāji parādā 11 miljonus

Rīga, 17.sept., LETA. Atbildīgo pašvaldības iestāžu pārstāvji sola, ka šogad rīdziniekiem siltumapgāde tiks nodrošināta bez liekām tehniskām problēmām, tikmēr par aizvadīto apkures sezonu iedzīvotāji vēl ir parādā 11 miljonus eiro, noskaidroja aģentūra LETA.

Šodien Rīgas domē notika pašvaldības atbildīgo institūciju pārstāvju sanāksme, lai informētu par galvaspilsētas gatavību gaidāmajai apkures sezonai.

Kā žurnālistiem pēc sanāksmes sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR), viņš guvis pilnu pārliecību, ka apkures sezona šogad tiks sākta bez starpgadījumiem. 

Pilnsabiedrības "Siltumserviss Rīga", kura nodrošina SIA "Rīgas namu pārvaldnieka" (RNP) pārziņā esošo ēku siltumtīklu apsaimniekošanu un, par kuras darbu aizvadītajā siltumsezonā bija virkne sūdzību no iedzīvotājiem, valdes loceklis Tengizs Adamjancs sacīja, ka uzņēmumus vairākos simtos māju veicis ievērojamus tehniskos uzlabojumus, lai šogad strādātu bez starpgadījumiem.

Vasaras sezonā esot veikti nopietni siltummezglu remontdarbi, problemātiskākās dzīvojamās mājas aprīkotas ar automātiskajām datu nolasīšanas un regulēšanas iekārtām, kā arī uzņēmums ir izveidojis visu siltummezglu reģistru un īpašu kvalitātes nodaļu. 

"Nodaļas darbinieku uzdevums ir apzvanīt visu iepriekšējā dienā iesniegto sūdzību iesniedzējus un pārliecināties, vai problēmas izdevies novērst. Ar pilnu apziņu varu apgalvot, ka šo sezonu sāksim bez sarežģījumiem," sacīja Adamjancs.

Arī RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs apliecināja, ka uzņēmums ir gatavs apkures sezonas sākšanai. "Pateicoties aktīvam darbam, šogad ir arī vēsturiski zemākais iedzīvotāju parāds par aizvadīto apkures sezonu. Ja parasti tas ir 15 līdz 16 miljonu apmērā, tad šogad tie ir aptuveni 11 miljoni eiro," sacīja Gontarevs, vienlaikus mudinot parādniekus savas saistības nokārtot. 

Šo parādu veidojot aptuveni 2% no visiem klientiem, kas nozīmē, ka vairums iedzīvotāju godprātīgi sedz savus maksājumus. 

Arī AS "Rīgas siltums" valdes loceklis Uģis Osis sacīja, ka uzņēmums veicis visas nepieciešamās hidrauliskās pārbaudes, pabeidzis visus plānotos remontdarbus gan siltumtīklos, gan siltumcentrālēs, kā arī noslēdzis līgumus par kurināmā piegādi. 

Taujāti par sadarbību ar "Siltumserviss Rīga" aizvadītajā sezonā, pašvaldības pārstāvji atzina, ka nekādi sodi uzņēmumam patlaban piemēroti netiks. "Patlaban man nav pamata domāt, ka viņiem būs problēmas sākt darbu. Viņiem ir vairākas brigādes, piesaistīti papildu resursi. Ja iedzīvotāji sāks sūdzēties un tas būs pamatoti, mēs rīkosimies," pauda mērs. 

Burovs arī vērsa uzmanību, ka no šī gada "Rīgas siltums" par neapmaksātiem maksājumiem sāks piemērot soda sankcijas, tostarp, arī pret RNP, tādēļ mērs aicināja iedzīvotājus nosegt savas parādsaistības. 

Pašvaldība atgādina, ka apkures sezonas sākšana ir atkarīga no laika apstākļiem un tiek prognozēts, ka šogad apkuri pakāpeniski varētu sākt pieslēgt oktobra sākumā. Ja dzīvojamās ēkas iemītnieku vairākums vienojas, tad apkuri viņu namam var pieslēgt arī ātrāk. Par šādu vēlmi jāinformē savs apsaimniekotājs.

Kā ziņots, pērn rīdziniekiem apkures sezona sākās ar dažādām tehniskām ķibelēm, jo sadarbību ar RNP sāka jauns uzņēmums - pilnsabiedrība "Siltumserviss Rīga". Uzņēmums nespēja pietiekami kvalitatīvi sadarboties ar rīdziniekiem, tāpēc RNP saņēma līdz pat 10 000 zvanu dienā ar dažādiem jautājumiem un sūdzībām. 

Par nespēju rīdziniekiem savlaicīgi nodrošināt siltumu toreizējai Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) paziņoja, ka pavasarī izvērtēs iespēju sadarbību ar uzņēmumu lauzt, kā arī lems par soda piemērošanu līdz pat 500 000 eiro. Nekādi soda mēri gan pieņemti netika. 

Pirms tam RNP siltumsistēmu apkalpošanu veica "Rīgas siltums," taču, balstoties uz Valsts kontroles revīzijas ieteikumu pakalpojumu sniedzēju izvēlēties konkursa kārtībā, nodrošinot klientiem ekonomiski izdevīgāko pakalpojuma cenu, 2016. gada novembrī RNP izsludināja iepirkums par "Siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi".

Iepirkumā uzvarēja pilnsabiedrība "Siltumserviss Rīga". "Rīgas siltums" piedāvājums tika atzīts par neatbilstošu iepirkuma dokumentācijā ietvertajām prasībām, proti, uzņēmums bija nepareizi aizpildījis finanšu piedāvājumu.

Par iepirkuma rezultātiem "Rīgas siltums" 2017.gada 30.jūnijā iesniedza iesniegumu Iepirkumu uzraudzības birojā, taču izvērtējot uzņēmuma argumentus un RNP paskaidrojumus, arī birojs atzina, ka RNP rīkojies atbilstoši iepirkuma nolikumā noteiktajam un pamatoti atzinis "Rīgas siltuma" piedāvājumu par neatbilstošu iepirkuma dokumentācijā ietvertajām prasībām.

Pilnsabiedrību "Siltumserviss Rīga" veido četri uzņēmumi - SIA "SB", SIA "Alpex", SIA "Adapteris" un SIA "LEP Energy".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)