Banner 980x90

Rekonstruēs ceļa posmu Apšuciems - Ķesterciema aplis

Foto: enguresnovads.lv
Foto: enguresnovads.lv

Ir noticis iepirkums par Valsts reģionālā autoceļa P128 Sloka–Talsi ceļa posmu Apšuciems (24,5 km) - Ķesterciema rotācijas aplis (32,2 km) rekonstrukciju un šobrīd notiek iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumu izvērtēšana. 

Kā informē  "Latvijas Valsts ceļu" Tukuma nodaļas vadītājs Harijs Lācars, lai arī iepirkuma konkursa uzvarētāja noskaidrošanas procedūra var ilgt vēl vairākus mēnešus, ētisku apsvērumu dēļ - pirms sākas putnu ligzdošanas laiks un koku plaukšana – VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) jau martā uzsāks ceļa nodalījuma joslas atbrīvošanu no kokiem, kas traucē veikt projekta realizēšanai nepieciešamos darbus, informēja

Veicot projekta plāna saskaņošanu, LVC un Engures novada pašvaldība saņēma vairākus iedzīvotāju ierosinājumus atstāt neskartas bērzu un egļu alejas minētajā ceļa posmā Plieņciemā.

Sastādītie koki atrodas ceļa nodalījuma joslā, kas pieder Satiksmes Ministrijai un ir nodota pārvaldīšanai LVC. LVC piekrita ar pašvaldības atbalstu veikt aptauju un noskaidrot plašāk vietējo iedzīvotāju viedokli šajā jautājumā. Savulaik koku stādīšanā piedalījušies arī Plieņciema iedzīvotāji, iekārtojot trokšņa aizsargbarjeru savām mājām, kā arī koki kļuvuši par būtisku vietējās vides ainavas sastāvdaļu jeb "zaļo rotu".

Tomēr apritot vairāk nekā pusgadsimtam, kopš Plieņciemā stādītas alejas, palielinājies satiksmes ātrums un intensitāte un attiecīgi satiksmes drošības standarti kļuvuši augstāki. Kā secinājuši vides speciālisti, liela daļa alejas bērzu ir novecojuši. Pieņemoties spēkā vējam, uz ceļa brauktuves regulāri krīt lūstošie zari, apdraudot satiksmi, bet nelabvēlīgu laikapstākļu gadījumā šo ceļa posmu jau vairākkārt ir bloķējuši vētrā nogāzti koki.

Lai arī drošības apsvērumu dēļ LVC ir likumīgas tiesības nozāģēt visus kokus, kas atrodas ceļa nodalījuma joslā, LVC piekrita kompromisam atstāt no ceļa nedaudz tālāk esošās egļu alejas, kas arī atrodas ceļa nodalījuma joslā, tomēr brauktuvei tuvāk esošie bērzi ir neizbēgami jānozāģē, gan drošības apsvērumu dēļ, gan tādēļ, lai būvnieks varētu izveidot notekūdeņu grāvjus.
 
Lācars pauda cerību, ka ceļa posma rekonstrukciju varētu paveikt 2016. gadā, ja darbus varēs sākt savlaicīgi. Ceļa seguma remontdarbu uzsākšanas laiks šobrīd nav skaidri prognozējams - tas ir atkarīgs no tā, kā noslēgsies iepirkuma konkursa uzvarētāja noskaidrošanas process. Ātrākais – darbi uz ceļa brauktuves varētu sākties maijā, taču darbi var sākties arī krietni vēlāk.

Projekta gaitā visa ceļa posma garumā paredzēts uzlauzt novecojušo asfaltbetona seguma kārtu un ieklāt 35 cm dziļu šķembu pamatu, uz kuras tiks uzklāts asfalts divās kārtās - 6 cm bieza pirmā kārta un 10 cm - otrā kārta.

Autoceļa rekonstrukcijas izmaksas ir paredzamas ap 5,9 miljoniem eiro. Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums šim projektam ir paredzēts 85 procentu apmērā, pārējo segs par valsts budžeta līdzekļiem.

Iedzīvotājus aicina būt saprotošiem un rēķināties ar ceļu satiksmes ierobežojumiem un neērtībām minētajā ceļa posmā, sākoties rekonstrukcijai. Ceļu satiksmi regulēs ar vairākiem luksoforiem, lai neveidotos sastrēgumi.
 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)