"Spilva" par 18,5% kāpinājusi eksporta apjomu
Ēdienu un piedevu ražotāja SIA "Spilva'' šā gada 11 mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn par 18,5% kāpinājusi eksporta apjomus, kas izdevies, pieaugot tirdzniecības apjomiem Čehijā, kā arī Igaunijā un Lielbritānijā, aģentūru LETA informēja uzņēmuma mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.
Gada sākumā "Spilvas" ražotnē Babītē tika sākta majonēzes ražošana Čehijas tirgum, un jau gada 11 mēnešos Čehija kļuvusi par lielāko "Spilvas" produkcijas noieta tirgu ārpus Latvijas.
Otrs lielākais uzņēmuma produkcijas tirgus ārzemēs ir Igaunija, kur "Spilvas" produkcijas pārdošanas apjoma pieaugums veido 6,5%.
"Straujāk augošais no līdzšinējiem eksporta tirgiem ir Lielbritānija, kur pieaugums veido 148,8%. Iepriekšējā gadā šajā pašā laika posmā Lielbritānija bija sestais lielākais eksporta tirgus. Tagad eksports uz Lielbritāniju ieņem ceturto vietu, apsteidzot pat tradicionālos noieta tirgus - Lietuvu, Somiju un Zviedriju," informēja Erciņa-Užāne.
Citi straujāk augošie "Spilvas" eksporta tirgi ir Dānija, kur ir 15,9% tirgus pieaugums, kā arī Īrija ar 7,3% pieaugumu.
Kā ziņots, "Spilva" pērn strādājusi ar 1,39 miljonu eiro peļņu, kas ir 21% pieaugums salīdzinājumā ar 1,15 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt apgrozījums sasniedza 21,584 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 18,235 miljoni eiro 2013.gadā.
Jau vēstīts, ka "Spilvas" īpašniece ir norvēģu kompānija "Orkla", kura 2014.gada augustā iegādājās arī koncernu "NP Foods". Šā gada oktobrī "Orkla" pieņēma lēmumu apvienot SIA "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums būs "Orkla Confectionery and Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" tiek apvienoti vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA "Orkla Foods Latvija". Reorganizāciju pabeigs 2016.gada janvārī.
Uz sarakstu