Pētījums: Latvijā maz izmanto tehnoloģiju piedāvātās iespējas mazumtirdzniecībā
No Baltijas valstīm lietot tehnoloģiju piedāvātās iespējas mazumtirdzniecībā visretāk izvēlas Latvijas patērētāji, liecina informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" 60 pasaules valstīs veiktais pētījums "Nielsen Global E-commerce and the New Retail".Kā liecina pētījuma rezultāti, vispopulārākais tehnoloģiju rīks Baltijas valstīs ir pašapkalpošanās kases, ko Lietuvā izmanto 25% respondentu, Igaunijā - 19%, bet Latvijā - tikai 4%. Vidēji Eiropas Savienībā pašapkalpošanās kases izmanto 23% aptaujāto.
Aplūkojot plaša patēriņa preču iegādi internetā, kamēr Latvijā pirkumus internetā ar piegādi mājās veic 5% aptaujāto, Lietuvā tādi ir 15%. Savukārt pirkumu veikt internetā, bet saņemt veikalā izvēlas 10% lietuviešu un 3% latviešu.
Runājot par vēlmi iepirkties internetā, to vēlās 43% Latvijas iedzīvotāju, 46% Igaunijas iedzīvotāju, kā arī 58% Lietuvas iedzīvotāju.
"Nielsen Global E-commerce and the New Retail" pētījuma laikā tiešsaistē tika aptaujāti 30 000 respondentu no 60 valstīm. Pētījuma galvenais mērķis ir izprast, kā tehnoloģijas ietekmēs mazumtirdzniecības sektoru nākotnē. Lai to panāktu, tika pētīts, kā pircēji izmanto tehnoloģijas un kā pārdevēji var izmantot dažādas tehnoloģiju iespējas un elastīgas tirdzniecības pieejas, lai uzlabotu ikdienas iepirkšanās pieredzi dažādos kanālos.
"Nielsen" ir globāla informācijas un mērījumu kompānija ar vadošo pozīciju mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.
Kompānija "Nielsen" strādā aptuveni 100 valstīs, tās centrālie biroji atrodas Ņujorkā, ASV, un Dīmenē, Nīderlandē. Uz sarakstu