Banner 980x90

Pētījums: Katru ceturto pārdošanā strādājošo mēģina pārvilināt konkurējošais uzņēmums

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Katru ceturto pārdošanā strādājošo jeb 25% pēdējā gada laikā mēģinājis pārvilināt konkurējošais uzņēmums, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma "CV-Online Latvia" veiktā pētījuma rezultāti.

Kopumā gada laikā katrs otrais pārdošanā strādājošais ir saņēmis darba piedāvājumu no cita uzņēmuma.

Analizējot pētījuma datus, secināts, ka visbiežāk darba piedāvājumus no konkurējošiem uzņēmumiem saņem tie darbinieki, kuri pārdošanas jomā ieguvuši vismaz piecu gadu darba pieredzi. Šajā kategorijā pat katru trešo ir mēģinājis pārvilināt konkurējošais uzņēmums.

"CV-Online Latvia" vadītājs Aivis Brodiņš stāsta, ka pārdošanas un klientu apkalpošanas speciālisti joprojām ir pieprasītākie darba tirgū, aizņemot aptuveni 30% no visām izsludinātajām vakancēm. Lielākā konkurence ir par profesionāliem B2B (bizness biznesam) aktīvajiem pārdevējiem un specifisku tehnisko produktu pārdošanas speciālistiem, kur novērojama aktīvākā darbinieku pārvilināšana.

"Ņemot vērā ierobežoto kandidātu resursu, daudzos gadījumos darba devēji ir gatavi ņemt darbā arī enerģiskus cilvēkus ar labām komunikācijas prasmēm un bez iepriekšējas pārdošanas un klientu apkalpošanas pieredzes," atzīmē Brodiņš.

Pētījuma dati arī liecina, ka kopumā gandrīz 40% pārdošanā strādājošo pašreizējā darbvietā jūtas profesionāli nenovērtēti no vadības puses. Turklāt, jo mazāka darba pieredze pārdošanas jomā, jo nenovērtētāks darbinieks jūtas. Piemēram, 46% pārdošanā strādājošo, kuru darba pieredze ir līdz diviem gadiem, jūtas nepietiekami profesionāli novērtēti, bet starp darbiniekiem, kuri strādā desmit un vairāk gadu, tādu ir tikai 36%.

Pēdējā gada laikā atalgojums palielinājies 43% pārdošanā/klientu apkalpošanā strādājošajiem. To galvenokārt veido lielāka pamatalga. Savukārt 45% atalgojums nav mainījies, turklāt 12% respondentu norādījuši, ka tas pat ir samazinājies.

Respondentiem tika jautāts arī par apmācību apmeklējumu vai mācībām internetā pārdošanas/klientu apkalpošanas jomā. Analizējot šī jautājuma rezultātus, secināts, ka katrs trešais pārdošanā strādājošais šādus kursus neapmeklē vispār, bet gandrīz katrs ceturtais apmācības un kursus apmeklē retāk nekā reizi gadā.

"CV-Online Latvia" pētījums tika veikts no 24.augusta līdz 7.septembrim interneta vidē. Kopumā tika aptaujāti 937 respondenti - 58% sieviešu un 42% vīriešu vecumā no 18 līdz 55 un vairāk gadiem.

No visiem aptaujātajiem 461 šobrīd strādā pārdošanā/klientu apkalpošanas jomā. Turpretī vairāk nekā 54% respondentu, kuri šobrīd šajā jomā nestrādā, norādīja, ka apsver iespēju nākotnē strādāt pārdošanā/klientu apkalpošanā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)