Par labāko lielo skolu atkārtoti atzīta Rīgas Valsts 1.ģimnāzija
Lielo skolu reitinga augšgalā turpina būt Rīgas Valsts 1.ģimnāzija un Daugavpils Krievu vidusskola-licejs. Rīgas Klasiskā ģimnāzija šogad apsteigusi Cēsu Valsts ģimnāziju un ierindojusies starp Top 5 lielajām skolām. Atzinīgi novērtēts Āgenskalna Valsts ģimnāzijas ieguldītais darbs zinātniski pētniecisko darbu izstrādē.
Mazo skolu grupā reitinga augšgalā ir Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola, Daugavpils Saskaņas pamatskola, Rēzeknes 5.vidusskola, Rīgas 86.vidusskola un Talsu Kristīgā vidusskola.
Mazo skolu grupā pirmo reizi un uzreiz reitinga augšgalā nokļuvusi RTU Inženierzinātņu vidusskola, atstājot Daugavpils Saskaņas pamatskolu otrajā vietā. Rēzeknes 5.vidusskola šogad klasificējās mazo skolu grupā un ierindojās 3.vietā. No reitinga pazudusi Aglonas vidusskola, bet Auces vidusskola, pateicoties augstajiem rezultātiem mājturībā, no 89.vietas nokļuvusi 6.vietā.
Pilns skolu reitings skatāms portālā "www.skolureitings.lv". Tur arī atrodams olimpiāžu un konkursu saraksts, kas tika ņemts vērā, rēķinot reitingu. Starptautisko olimpiāžu rezultāti nav ņemti vērā šajā reitingā. To atspoguļošanai Ata Kronvalda fonds izveidojis Zvaigžņu reitingu, kas tiks publicēts drīzumā.
Ata Kronvalda fonds labākos skolu kolektīvus nosaka pēc to skolēnu sasniegumiem attiecīgā mācību gada mācību priekšmetu Valsts un atklātajās olimpiādēs, skolēnu Valsts zinātniski pētniecisko darbu konferencē un valsts mēroga konkursos. Skolas vērtē lielo skolu grupās, kur vidusskolēnu skaits ir vismaz 100 skolēni, un mazo skolu grupās.
Šogad no visām 243 Latvijas mazajām skolām reitingā ir iekļautas 175 skolas, bet no 130 lielajām skolām - 93 skolas. Katrā skolu grupā pirmās vietas ieguvēja saņems ceļojošo balvu "Lielā pūce", bet otrā vieta - "Mazo pūci". Vēl trīs skolas katrā skolu grupā saņems diplomus. Ceļojošo balvu pasniegšana paredzēta pie Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa pirms jaunā mācību gada uzsākšanas.
"Lielās pūces" mērķis ir sekmēt skolu aktivitāti skolēnu talantu attīstīšanā un dot vecākiem objektīvu informāciju par skolu pieredzi un/vai iespējām talantīgo skolēnu spēju izkopšanā.
Uz sarakstu