No Brazīlijas uz Amatas novadu - Ieriķos ražo augstas kvalitātes kafiju
"Nilsson" kafijas ražošanas process sākas zemēs, no kurām ir atceļojušas kafijas pupiņas – Brazīlija, Etiopija, Gvatemala, Indija, Indonēzija, Jaungvineja, Kolumbija, Kostarika, Vjetnama un citas valstis īpašu kafijas maisījumu izveidei. Ideāli apstākļi kafijas audzēšanai ir ekvatoriālajā zonā jeb tā sauktajā "kafijas pupiņu joslā" (bean belt).
"Ideja par kafijas pārdošanu man bija jau 15 gadus atpakaļ, bet pirms diviem gadiem sāku darboties. Kafija Latvijā ir viena no lietām, kurai ir liels patēriņš, tāpēc šāds solis bija tikai loģisks, atklāj Edgars un turpina: "Ieriķos izveidojām ražotni, kas, protams, bija liels pārbaudījums. Kā jau katram biznesam, sākumā strādājam divas reizes vairāk, bet naudas bija četras reizes mazāk."
Tāpat Edgars piebilst, ka ar kafiju ir līdzīgi kā ar vīnu un smaržām: "Tas ir kā baudījums cilvēkiem. Cilvēki pie kafijas pasmaida un caur to var iegūt pozitīvas emocijas."
Kā stāsta Bondars, Latvijā liela problēma ir jebkāda veida ražosana un Ieriķi, kā ražotnes vieta izvēlēta, jo tur bija pieejamas infrastruktūra un vajadzīgās komunikācijas: "Ražošanas teritorijas Latvijā nav. Pat ja pēc teritorijas plānojuma kaut kas ir iespējams, trūkst komunikāciju. Tā ir kā šaha spēle, kā mozaīka, ko salikt kopā, līdz ir iespējams tikt līdz pareizajai vieta. Ieriķos bija infrastruktūra un komunikācijas, kā arī Rīga nav īpaši tālu."
Izstādē "Riga Food 2016" "Nilsson" iepakojums "Kafijas pupiņas Nilsson Classic Professional" saņēma Grand Prix kā labākais iepakojums. Bondars stāsta, ka tā ir viena no lietām, ar ko viņi atšķiras no pārējiem kafijas ražotājiem.
"Mēs vairāk gribam uzsvērt produkta īpašības, nevis apkarināt to ar reklāmas rakstiem. Kafijas paka nav spīdīga. Tai ir koncentrēta informācija, un ar to mēs arī atšķiramies. Ar vienkāršu dizainu mūsdienās tu vari būt atšķirīgāks, nevis taisot to, ko taisa visi," veiksmes formulu atklāj Edgars.
Pašlaik "Nilsson" vienu kafijas veidu pārdod četros produktos, taču tuvākajā laikā plānots paplašināt kafijas veidu klāstu. Tāpat uzņēmuma mērķis ir virzīties arī uz eksportu.
"Kafija ir produkts, kas pasaulē mainās. Līdzīgi, kā šeit, dažu gadus atpakaļ, šķīstošā kafija bija topā, bet tagad šķīstošā kafija palikusi tikai Daugavpils rajonā. Visur mainās kafijas lietošanas paradumi un mums tam ir jāseko līdzi," par tālākiem uzņēmuma plāniem stāsta Edgars.
"Nilsson" ir vairāk kā 250 patstāvīgu klientu, kuru skaitā ir pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumi, uzņēmumi un valsts/ pašvaldību institūcijas, HoReCa, bez papildus kafijas iekārtu servisa, biroja preču piegādātāji, kā arī pasākuma organizētāji.
Uz sarakstu