Ministrs: RPIVA reorganizācija četru gadu laikā ļautu ietaupīt piecus miljonus eiro
Vaicāts, kā veidosies šis ietaupījums, ministrs norādīja, ka, pirmkārt, tas veidosies, jo speciālisti tiks gatavoti vajadzīgajā apjomā. Šobrīd ik gadu grādu pedagoģijā iegūst apmēram 1000 jauniešu, kamēr strādāt skolās aiziet 300-400. Tātad tā ir divkārša pārprodukcija, skaidroja Šaduskis, paužot, ka ir iespēja vai nu nemitīgi prasīt papildu resursus, vai arī pārplānot sistēmu.
Ir jāpanāk, lai studiju programmas nav tik sadrumstalotas, kā arī, lai kopējā zinātniskajā telpā tās būtu spēcīgas, norādīja ministrs. "Zināšanu kritiskajai masai arī ir ļoti liela nozīme," viņš piebilda. "Pedagoģiskā izglītība šobrīd ir mūsu fokusā un jebkurā gadījumā, lai sakārtotu laukumu, ar kaut ko ir jāsāk," izteicās ministrs.
Runājot par RPIVA reorganizāciju, ministrs mierināja, ka reģionālajām filiālēm vismaz sākotnējā posmā būtu jāpaliek. Mērķis ir arī saglabāt vietas akadēmiskajam personālam.
Šadurskis arī atzina, ka plāns reorganizēt RPIVA publiskajā telpā nonācis priekšlaicīgi. "Komunikācijas kļūda mums tiešām ir bijusi, jo informācija noplūda priekšlaicīgi. Būtībā komunikācijai vajadzēja sākties šodien," teica ministrs, norādot, ka šodien esot plānota visu iesaistīto pušu tikšanās.
Vaicāts, kas tad varēja nopludināt šo informāciju, ministrs atbildēja: "Kā lai es to zinu. Mēs pat nerīkosim nekādu izmeklēšanu. Kāda jēga".
Kā ziņots, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir nolēmusi ar 2017.gada augustu reorganizēt RPIVA, to pievienojot LU. Kā apstiprināja ministrijā, tas nepieciešams, lai veiktu resursu koncentrāciju un panāktu iespējami efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
IZM skaidro, ka augstākās izglītības iestāžu konsolidācija pašlaik ir Eiropā aktuāla prakse. Tās mērķis ir panākt efektīvu ierobežoto resursu izmantošanu, paaugstināt studiju un zinātniskās pētniecības kvalitāti un veicināt augstākās izglītības iestāžu konkurētspēju. Pedagoģijas jomā Latvijā patlaban ir vērojama liela sadrumstalotība, turklāt ik gadu tiek sagatavots salīdzinoši liels pedagogu skaits (vairāk nekā 1000), taču darbu skolā sāk un turpina tikai neliela daļa no viņiem, proti, 200-400 personas gadā.
Līdz ar to IZM ieskatā ir jāveic nepieciešamo speciālistu sagatavošanas līdzsvarošana. Pedagoģijas studijas ir jākoncentrē tādās augstākās izglītības iestādēs, kas spēj nodrošināt augsta līmeņa zinātnisko bāzi, akadēmisko personālu un infrastruktūru visu mācību priekšmetu skolotāju studijām, pārliecināti IZM.
Uz sarakstu