Madonas skolēni triumfē Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū
Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) gadatirgū 11 valstu un 59 uzņēmumu konkurencē šogad triumfēja SMU "Simple+" no Latvijas, Madonas Valsts ģimnāzijas, pilsētas informācijas portālu Madona24.lv informēja JAL Mārketinga vadītāja Antra Laumane.Savukārt SMU "Re-Mixx" un SMU "Double Tray" no Nīderlandes attiecīgi ieguva balvas nominācijā Inovatīvs produkts un Labākais stends. Turklāt SMU "Re-Mixx" vēl saņēma "Junior Achievement Latvija" ALUMNI balvu International Potential Award.
Nominācijā Sociāli atbildīgs bizness balvu ieguva SMU "SMEJ UF" no Zviedrijas, par labāko pārdošanas komandu tika atzīts SMU "Eureka" no Turcijas, labākā video reklāma – SMU "T-Inves" no Turcijas.
"Junior Achievement Europe" vadītāja Kerolaina Dženere (Caroline Jenner) uzsver: "Aptuveni 14 miljoniem jauniešu Eiropā nav izglītības un pastāv ļoti augts jauniešu bezdarba līmenis, vidēji ES valstīs tas ir 21%. Pētījumi rāda, ka jauniešiem, kuri skolas laikā četras reizes ir saņēmuši kādu uzņēmējdarbības izglītības vai karjeras izglītības pieredzi, iespējas kļūt par bezdarbniekiem samazinās attiecīgi piecas reizes nekā tiem, kuri nav saņēmuši nekādu praktiskās izglītības pieredzi. Tāpēc tādas praktiskās biznesa izglītības metodes kā Skolēnu mācību uzņēmumu programma ir kritiski nozīmīgas jauniešu bezdarba mazināšanā un labklājības veicināšanā."
Savukārt "Junior Achievement Latvija" Valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns atzīst: "Mēs esam patiesi gandarīti, ka šī gada festivāla galveno balvu saņēma Latvijas SMU "Simple+". Tas apliecina, ka Latvijā ir ļoti augsts SMU programmas dalībnieku līmenis un mēs rādām pārliecinošu sniegumu starptautiskajā konkurencē. Īpašs paldies Simple+ skolotājai Ivetai Vabulei, kura ir īstena SMU programmas patriote un daudzus gadus palīdzējusi jauniešiem attīstīt dzīvotspējīgas biznesa idejas."
Šogad Starptautiskajā SMU festivālā, kura ietvaros notika gan skolotāju konference, gan SMU gadatirgus, kopumā piedalījās 214 jaunieši ar 59 SMU no Bulgārijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Izraēlas, Krievijas, Lietuvas, Somijas, Spānijas, Turcijas, Zviedrijas un Latvijas. Latviju gadatirgū pārstāvēja 19 SMU. Savukārt skolotāju konferenci apmeklēja 90 skolotāji.
SMU tika vērtēti sešās galvenajās nominācijās – Inovatīva biznesa ideja, Sociāli atbildīgs bizness, Labākā pārdošanas komanda, Labākais stends, Labākā video reklāma un festivāla galvenais uzvarētājs - 2015.gada labākais SMU, kā arī simpātiju balva no JAL programmu iepriekšējo gadu absolventiem.
SMU izvērtēšanu veica pieredzējusi vietējā un starptautiskā biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā bija pārstāvēts "Hansaworld", "Swedbank", "Rīga Plaza", "Microsoft Latvia", "Glimstedt un partneri", "Latvijas Valsts Meži", "LDDK", "LTRK", Latvijas Apdrošinātāju asociācija, Biznesa augstskola "Turība", Banku augstskola, "RTU Riga Business School", "Inspired Academy", SIA "Flora", "DavanuServiss.lv", LETA, "Dienas mediji" un JAL programmu absolventi.
Laikā no 30.marta līdz 1.aprīlim, biznesa izglītības biedrība Junior Achievement Latvija jau septīto gadu organizēja Starptautisko Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivālu. Uz sarakstu