LTRK: Partijas pārāk bieži izpatīk sponsoriem
Latvijas politiskā kultūra ir nepieņemama, jo partijas pārāk bieži izpatīk sponsoriem, aģentūrai LETA atzina Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
LTRK aicina politiķus mainīt politisko kultūru - pašlaik par aktuāliem tautsaimniecības jautājumiem tiek runāts nevis ar uzņēmēju un citām organizācijām, bet gan šaurā lokā, risinot problēmas ar atsevišķiem uzņēmējiem vai to grupām. Tādējādi tiktu veicināta pieņemto lēmumu caurskatāmība un to ietekmi varētu veiksmīgāk komunicēt sabiedrībai.
Endziņš atzina, ka diemžēl LTRK regulāri saskaras ar to, ka vēl arvien ir politiķi, kuri lēmumus pieņem nevis caurskatāmā dialogā ar uzņēmēju biedrībām, bet gan konsultējoties ar atsevišķām politiskajām organizācijām pietuvinātiem cilvēkiem un partiju sponsoriem.
"Mūs dara bažīgus tas, ka problēmas netiek risinātas pie galda un atklātās sarunās vai diskusijās, bet gan kaut kur "pa pakšiem", pēc tam publiski pasniedzot to kā uzņēmēju viedokli," teica Endziņš un piebilda, ka LTRK apvienojušies ļoti dažādi biedri, pārstāvot visas tautsaimniecības nozares, visus reģionus, visus uzņēmumu lielumus, tāpēc bieži vien viedokļi atšķiras.
"Katram tas ir individuāls, bet sarunu gaitā nonākam pie kopsaucēja, tāpēc varam pārstāvēt uzņēmējus kā veselumu, virzot dažādas iniciatīvas," piebilda LTRK vadītājs.
LTRK patlaban strādā pie nodokļu politikas jautājumiem nolūkā panākt stabilu un iepriekš paredzamu nodokļu sistēmu. Darba kārtībā ir jautājumi par darbaspēka nodokļu konkurētspēju, uzņēmumu ienākuma nodokļa pilnveidošanu, pašvaldības motivācijas veicināšanu biznesa piesaistīšanai, mazā biznesa nodokļu režīmu un daudziem citiem jautājumiem.
Patlaban LTRK ir vairāk nekā 1500 individuāli biedri un vairāk nekā 50 uzņēmēju biedrības, savukārt LTRK biedru kopējais apgrozījums 2014.gadā pārsniedza 17,5 miljardus eiro. 2015.gadā LTRK uzņēma 418 jaunus biedrus.
Uz sarakstu