LMT iekļuvis 100 Eiropas vērtīgāko telekomunikāciju zīmolu vidū
"Esam gandarīti un pagodināti, ka esam ierindoti starp simts vērtīgākajiem un modernākajiem telekomunikāciju uzņēmumiem Eiropā," stāsta LMT valdes priekšsēdētājs Juris Binde. "Šī starptautiskā atzinība ir rezultāts LMT uzņēmuma pārdomātajai un mērķtiecīgajai biznesa stratēģijai, nostiprinot Latvijas līderpozīcijas Eiropas mērogā mobilo tehnoloģiju kvalitātes un pieejamības ziņā."
Pirmo vietu topā ieņem Vācijas uzņēmums "T-Mobile", kura zīmols novērtēts 33,194 miljardu ASV dolāru (29,853 miljardu eiro) apmērā, otrajā vietā - Apvienotās Karalistes uzņēmums "Vodafone" ar zīmola vērtību 27,820 miljardi ASV dolāru (25,020 miljardi eiro), bet pirmo trijnieku noslēdz franču "Orange" ar zīmolu 19,096 miljardu ASV dolāru (17,174 miljardu eiro) vērtībā.
Pirmajā desmitniekā atrodami vēl četri Apvienotās Karalistes telekomunikāciju uzņēmumi - "BT", "Sky", "O2" un "EE", kā arī spāņu "Movistar", Šveices "Swisscom" un Norvēģijas "Telenor".
LMT līdzīpašnieka Zviedrijas uzņēmuma "TeliaSonera" zīmols novērtēts 5,469 miljardu ASV dolāru (4,918 miljardu eiro) apmērā, ļaujot tam ieņemt topa 11.vietu, bet "Tele2" māteskompānijas zīmols novērtēts par 1,203 miljardiem ASV dolāru (1,081 miljardiem eiro), ierindojot to topa 29.vietā.
Lietuviešu "Teo" zīmols novērtēts par 104 miljoniem ASV dolāru (39 miljoniem eiro) un topā ieņem 74.vietu.
Žurnālā publicēts arī 100 pasaules vērtīgāko telekomunikāciju zīmolu tops, un tajā ar 63,116 miljardiem ASV dolāru (56,764 miljardiem eiro) vērtu zīmolu pirmo vietu ieņem ASV uzņēmums "Verizon", kam seko cits ASV telekomunikāciju uzņēmums "AT&T" ar 59,904 miljardus ASV dolāru (53,875 miljardus eiro) vērtu zīmolu, bet trešajā vietā ierindots "China Mobile" ar 49,810 miljardus ASV dolāru (44,797 miljardus eiro) vērtu zīmolu.
Pirmajā desmitniekā atrodami arī "T-Mobile", "Vodafone", japāņu "SoftBank", "Orange", "BT", japāņu "NTT" un ASV "Xfinity".
Pasaules topā "TeliaSonera" atrodama 31.vietā, bet "Tele2" - 80.vietā.
Eiropas un pasaules telekomunikāciju vērtīgāko zīmolu "Top 100" žurnāls "European Communications" sadarbībā ar zīmolu vērtēšanas un stratēģiju konsultāciju kompāniju "Brand Finance" veido kopš 2004.gada. Uzņēmumu vērtēšanā tiek izmantota starptautiski atzīta metode - "Royalty Relief Approach", kas nosaka gan konkrētā uzņēmuma zīmola vērtību naudas izteiksmē, gan tā vērtējumu citu savas nozares zīmolu starpā.
Zīmola spēks tiek vērtēts tādās kategorijās kā zīmola veidotā emocionālā saikne, patērētāju lojalitāte, finanšu rādītāji, kredītreitingi, ilgtspēja un citās.
Uz sarakstu