Liepājas ostā valdot satraukums par vilcienu plūsmu no Krievijas
Liepājas ostas stividorkompānijās valda "zināms satraukums" saistībā ar izskanējušajām ziņām par to, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma, aģentūrai LETA atzina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.Aptaujājot Liepājas ostā strādājošās stividorkompānijas, Liepājas SEZ pārvalde noskaidrojusi, ka uzņēmumu vadības rīcībā nav nekādas oficiālas informācijas un esot zināms tikai tik, cik par šo jautājumu izskanējis plašsaziņas līdzekļos.
"Uzņēmēji norāda, ka normālā lietu kārtība ir tāda, ka Krievijas dzelzceļa vadība par plānotiem sliežu ceļa remontiem informē mūsu puses pārstāvjus. Šajā gadījumā oficiāla informācija nav saņemta. Uzņēmumos ir zināms satraukums, viņi gaida, kāda būs šī jautājuma tālāka virzība," informēja Ratniece-Kadeģe. Viņa arī norādīja, ka no izskanējušās informācijas nav skaidrības, vai vilcienu plūsmas ierobežojumi attiektos tikai uz ogļu, metālu u.c. tā sauktajām smagajām kravām vai arī uz citiem kravu veidiem.
Arī Ventspils brīvostas pārvaldes rīcībā nav nekādas oficiālas informācijas par Krievijas plānotajiem sliežu ceļu remontiem Latvijas virzienā, tāpēc brīvostas vadība no komentāriem atturas.
Jau ziņots, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma, par to Krievijas dzelzceļa pārstāvji esot informējuši AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).
Kā vakar preses konferencē atzina LDz vadība, līdz ar to būtiski var tikt ietekmēts kravu tranzīts no un uz Krieviju, kā arī citām valstīm. Krievijas partneri pagaidām neesot informējuši, kuri sliežu posmi tiks remontēti. Gan LDz, gan Satiksmes ministrijas vadības pārstāvji došoties uz Maskavu skaidrot situāciju, jo patlaban neesot arī skaidrs, no kura laika jāsāk skaitīt divu mēnešu periods un cik nopietni tiks ietekmētas kravu plūsmas.
Zemāka ranga vadošie darbinieki Krievijas dzelzceļā esot informējuši, ka plūsma varētu tikt apturēta gandrīz 100%. Līdz ar to šajā gadījumā nebūtu runa tikai par ogļu kravām. Uz sarakstu