Liepājas ostā kravu apgrozījums samazinājies par 1,5%
Jau vairākus gadus Liepājas ostā dominē beramkravas, tai skaitā lauksaimniecības produkti. 2015.gadā labība un labības produkti veidoja 49% no visām ostā pārkrautajām kravām, bet 2016.gada pirmajā pusgadā - 52%. Līdz ar labības novākšanas sezonu termināļi sākuši graudaugu pieņemšanu un uzglabāšanu, bet jūlijā veikti pēdējie darbi, lai termināļus un noliktavas sagatavotu jaunajai graudaugu sezonai. Līdz ar to jūlijā kopējais Liepājas ostas kravu apgrozījums bijis mazāks nekā citos mēnešos - 337 938 tonnas, skaidroja SEZ pārstāve. Jūlijā Liepājas ostā apkalpoti 97 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4142 pasažieri.
Jūlijā beramkravu segmentā labība un labības produkti veidoja vien 37,9% no visām kravām, un tas vistiešāk esot saistīts ar to, ka vasaras vidū noslēdzas iepriekšējā graudaugu sezona, bet jaunā vēl nav sākusies. Kā pastāstīja lielākā Liepājas ostas beramkravu termināļa "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis Juris Matvejevs, pašlaik esot zināma pauze starp sezonām, lai gan ir jau sākta Latvijas graudu pieņemšana saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. Kravas automašīnu rinda esot atkarīga no laika apstākļiem: saulainā laikā to esot vairāk, bet lietainā - mazāk. Matvejevs uzsver, ka laikapstākļiem ir ļoti liela nozīme - ja vēl jūlijā esot bijusi pārliecība, ka šogad būs laba raža, tad pašlaik situācija esot ievērojami mainījusies. Stiprās un biežās lietavas ar katru dienu pazemina graudu kvalitāti, turklāt zemniekiem esot grūti graudus novākt, bet lielā mitruma dēļ arī novāktajiem graudiem ilgāku laiku jāatrodas kaltē.
Tomēr uz jauno graudaugu sezonu "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis raugās optimistiski: noslēgtie līgumi ļaušot sasniegt plānoto termināļa kravu apgrozījumu šogad - aptuveni divus miljonus tonnu. Sezonas griezumā, laika posmā no 2015.gada 1.augusta līdz 2016.gada 1.augustam, "Liepaja Bulk Terminal" pārkrāvis aptuveni 2,3 miljonus tonnu, bet jaunā sezona soloties būt vēl labāka. Matvejevs atzīst, ka kravu apstrāde nav iedomājama bez dzelzceļa pakalpojumu nodrošinājuma - svarīgi, lai vagoni laicīgi tiktu padoti un neveidotos dīkstāves. Tieši tādēļ jau jūlija pirmajā pusē par plānoto kravu apjomu informēts "Latvijas dzelzceļš".
Otra lielākā kravu grupa jūlijā beramkravu segmentā Liepājas ostā bija antracīta ogles, veidojot 22,2% no visām beramkravām. Tas Liepājas ostā ir jauns kravu veids. Šīs kravas pārkrāva "Ekers Stividors LP" terminālī. Tradicionāls kravu veids beramkravu grupā ir celtniecības materiāli, kas jūlijā veidoja 44 400 tonnu jeb 18,1% no beramkravām. Līdzvērtīgs bija arī pārkrautās koksnes šķeldas apjoms.
30.jūlijā, sadarbojoties ostas kompānijām "Laskana" un "Terrabalt", pabeigta "Panamax" klases kuģa "Cherry Blossom" iekraušana ostas 50.piestātnē. Kuģis uz Turciju eksportējis 32 610 tonnu koksnes šķeldas. Kā pastāstīja "Laskanas" ražošanas direktors Ojārs Zeme, sadarbība veiksmīgi turpinās un Turcijas pusi apmierina šķeldas kvalitāte un tranzīta loģistika. Veiksmīga bijusi arī sadarbība ar termināli "Terrabalt", izmantojot 50.piestātni. "Terrabalt" valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver, ka kompānijai tas bijis liels izaicinājums, jo līdz šim uzņēmuma pamatdarbības veids bija prāmju satiksmes nodrošināšana un ģenerālkravas. Kompānija "Terrabalt" ostas 50.piestātni iznomā tikai no šā gada februāra, un šķeldas krava bijusi pirmā pēc vairāk nekā divu gadu pārtraukuma 50.piestātnē. Piestātne iznomāta ar mērķi attīstīt prāmju satiksmi.
Jūlijā ģenerālkravas Liepājas ostā veidoja 56 800 tonnas jeb 16,8% no visām kravām, bet lejamkravas - 35 800 tonnas jeb 10,6%.
Uz sarakstu