Latvijas tiešās tirdzniecības tirgus apgrozījums pērn pieaudzis par 5%
Tiešajā tirdzniecībā iesaistīto cilvēku skaits Latvijā pieauga par 3%, sasniedzot vairāk nekā 44 tūkstošus cilvēku.
"Pagājušajā gadā tiešās tirdzniecības tirgus pieaugums pārsniedza gan kopējā mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu, kas bija 4,9%, un Latvijas ekonomikas pieaugumu, kas bija 2,7%. Tiešās tirdzniecības izaugsmi lielākoties veicināja patērētāju izdevumu palielināšanās un konsultantu skaita pieaugums, kuri meklēja vai nu papildu ienākumu avotu, vai uzņēmējdarbības iespējas. Šī izaugsme pierāda arī to, ka cilvēkiem patīk šādā veidā iepirkties, jo viņiem tiek sniegta individuāla pieeja un viņiem ir iespēja iegūt padomus tieši no pārdevēja," stāsta Latvijas Tiešās Tirdzniecības Asociācijas (LTTA) priekšsēdētājs Aleksandrs Čakste.
Čakste uzskata, ka tiešajā tirdzniecībā iesaistīto cilvēku skaits pēdējos gados ir stabili pieaudzis par dažiem procentiem. Tā kā tiešās tirdzniecības pārstāvji arvien aktīvāk izmanto internetu, lai vadītu un veicinātu savu uzņēmējdarbību un lai apkalpotu klientus, un tā kā joprojām ir ļoti daudz neizmantotu iespēju, tiešās pārdošanas uzņēmējdarbībai ir ļoti augsts izaugsmes potenciāls.
Gintautas Zaleckas, Baltijas Tiešās Tirdzniecības Asociāciju ģenerālsekretārs, uzskata, ka starp Baltijas valstīm Latvija pagājušajā gadā bija līdere ne tikai ekonomikas izaugsmē, bet arī tiešās tirdzniecības jomā. Latvijā tiešās tirdzniecības tirgus pieredzēja vislielāko izaugsmi Baltijas valstu starpā. Lietuvā kopējais apgrozījums tiešajā tirdzniecībā palielinājās par 2,2% un sasniedza 41,3 milj. eiro (bez PVN), bet Igaunijā izaugsme bija 1% un apgrozījums sasniedza 32,8 milj. eiro (bez PVN). Cilvēku skaits, kuri ir iesaistīti tiešajā tirdzniecībā Lietuvā, palielinājās par 2%, sasniedzot vairāk nekā 51 tūkstoti cilvēku, kamēr Igaunijā konsultantu skaits vairāk vai mazāk palika nemainīgs, t.i. 34 tūkstoši.
Uz sarakstu