Laikraksts: Ventspils-Sāremā prāmju maršruta operatora konkursu paredzēts izsludināt jūnijā
"Kad pēc valsts konkursa rezultātiem noskaidrosies operators un konkrēti nosacījumi, rudenī mēs pāriesim pie nākamā jautājuma par konkrētākām finanšu saistībām, un pieprasījumu par tām iesniegsim Sāremā pagasta sapulcē," sacījusi Nītsa.
Pirmdien, 27.maijā, Sāremā pagasta centrā Kuresārē ar pagasta pārstāvjiem tikušies Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Vītoliņš un Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis, lai apspriestu iecerētā konkursa nosacījumus, vēsta laikraksts.
Pēc Nitsas teiktā, tuvākajā laikā plānots parakstīt vienošanos par sadarbību, kurā tiks apliecināta vēlme atklāt prāmju satiksmi starp Ventspili un Mentu ostu Sāremā jau nākamā gada vasarā.
Igaunijas kompānija "Arenguruum" pērn martā pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas "Saarte Koostookogu" pasūtījuma veica pētījumu, kas liecināja, ka prāmju satiksme starp Sāmsalu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem.
Tika lēsts, ka maršrutā Ventspils-Mentu, pēc optimistiskām prognozēm, pirmajos gados būtu vajadzīgas dotācijas, kas pārsniegtu 100 000 eiro gadā, tomēr astoņu gadu laikā tas kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārija gadījumā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, bija norādīts pētījumā.
Pagājušā gada jūnijā Ventspils un Sāremā pašvaldību un Ventspils brīvostas pārstāvji nolēma kopīgi sākt piemērota prāmja meklēšanu, bet oktobrī sāka izstrādāt noteikumus konkursam, lai izraudzītos prāmju līnijas operatoru.
No 2006. līdz 2008.gadam starp Mentu ostu Sāremā un Ventspili prāmju satiksmi nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas "Saaremaa Laevakompanii" meitasuzņēmums "SSC Ferries" ar prāmi "Scania". Šai laikā prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažieru, bet, sākoties krīzei, uzņēmums līniju slēdza.
Uz sarakstu