Kuldīgas novada vidusskolēni prezentē savus zinātniski pētnieciskos darbus
Piektdien, 20.februārī, Kuldīgas Kultūras centrā norisinājās Kuldīgas novada skolēnu zinātniski pētnieciskā konference, kurā savus zinātniski pētnieciskos darbus prezentēja skolēni no Kuldīgas vidusskolu 11. un 12.klasēm, pilsētas informācijas portālam Kuldiga24.lv ziņo Kuldīgas novada pašvaldība.Šogad konferencē savus darbus aizstāvēja 13 skolēni no Kuldīgas Centra vidusskolas, V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas un Kuldīgas 2. vidusskolas – Ieva Kristiāna Bleive, Ralfs Grāveris–Prenclavs, Rodrigo Gruntmanis, Meldra Mēnese, Līga Birzniece, Alvis Vaļagins, Paula Grundmane, Andra Bumbiere, Simona Šternberga, Beāte Herta Kepša, Gita Cīrule, Deivids Agriņš un Valters Smiltāns.
Skolēnu izstrādātos darbus vērtēja kompetenta žūrija – vadības zinātņu doktore Inta Kulberga, filoloģijas maģistre Mārīte Milzere, psiholoģijas maģistre Ruta Karloviča un ģeogrāfijas maģistre Indra Iveta Gaile.
Labāko darbu autori – Deivids Agriņš (V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija), Rodrigo Gruntmanis (Kuldīgas Centra vidusskola) un Ralfs Grāveris–Prenclavs (Kuldīgas 2. vidusskola) – pārstāvēs Kuldīgas novadu reģionālajā konferencē Liepājā.
Zinātniski pētniecisko darbu tēmas bija visdažādākās – skolēni pētīja vēja un saules enerģiju Latvijas mājsaimniecībās, atkarību izraisošo vielu lietošanas cēloņus, koksnes iegūšanai izdevīgākās koku sugas, Hercoga Jēkaba laika nozīmīgākos apskates objektus Kuldīgā, sociālā tīkla "Instagram" lietošanu un popularitāti jauniešu vidū, kā arī dažādus citus aktuālus jautājumus.
Kuldīgas novada pašvaldība jau vairākus gadus īsteno aktivitātes, lai attīstītu skolēnu pētnieciskā darba prasmes, prezentācijas prasmes, kā arī palīdzētu skolēniem sagatavoties studijām augstskolā. Pētnieciskās prasmes atbilstoši vecumposmu īpatnībām attīsta jau kopš 1.klases. Pamatskolas posmā katrs skolēns izstrādā un aizstāv 3 pētnieciskos darbus – pa vienam laika posmā no 1. līdz 4.klasei, no 5. līdz 6.klasei un no 7. līdz 9.klasei.
Savukārt vidusskolas posmā 10. klasē skolēns izvēlas zinātniski pētnieciskā darba tēmu un darba vadītāju, bet savu darbu pabeidz un prezentē 11. vai 12.klasē. Zinātniski pētniecisko darbu prezentācija notiek vispirms skolā, labāko darbu autorus deleģē darbus prezentēt novada mēroga zinātniski pētnieciskajā konferencē.
Pētnieciskā darba veicināšanas programmas mērķis ir pilnveidot skolēnu pētnieciskā darba prasmes un sagatavot skolēnus studijām augstskolā. Uz sarakstu