"Kuldīgas Metropole" piedalījās akcijā "Te mīl Tavu sirdi!"
Ar mērķi pievērst lielāku uzmanību uzturam, ko lietojam ikdienā, Latvijas restorānos un kafejnīcās divu nedēļu garumā, no 9. līdz 22.novembrim, norisinājās akcija ''Te mīl Tavu sirdi!''.
Kā pilsētas informācijas portālu Kuldiga24.lv informēja Slimību profilakses un kontroles centra Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Arāja, tās laikā ēdināšanas iestādēs, kas bija pieteikušas savu dalību, apmeklētājiem tika piedāvāts kāds sirdij vērtīgs ēdiens, kā arī bija pieejami informatīvi materiāli par sirds un asinsvadu veselībai draudzīgiem ēšanas paradumiem.
Akcija notika gan Rīgas kafejnīcās un restorānos, gan ēdināšanas iestādēs reģionos: kafejnīcās "Cup&Cino", Gaismas Pils restorānā "Klīversala", "Mellenes ar pienu", restorānos "Tiirs", "Čarlstons" Rīgā, kā arī "Gords" Rēzeknē, "Dinaburga" Daugavpilī, "Kuldīgas Metropolē", "Upē" un "Upelē" Liepājā, "Krasta krogā" Aizkrauklē, "Vēja ligzdā" Ropažos, "Ceļavējš" Jēkabpilī un "MadCafe" Ādažos.
Kā atzīst ēdināšanas iestāžu pārstāvji, pēdējā laikā viņu apmeklētāji ir kļuvuši daudz gudrāki un prasīgāki pret ēdienu, kas tiek piedāvāts, tāpēc par kvalitatīvām un veselīgām izejvielām un veselīgu ēdiena pagatavošanas veidu tiek domāts ne tikai šādu akciju laikā, bet arvien biežāk – arī ikdienā. Akcija vairāk kalpo kā paņēmiens uzmanības pievēršanai un klientu izvēles atvieglošanai.
Akcijas dalībnieki atzīst, ka Latvijā vēl nav tādu tradīciju kā ārzemēs, kur arvien biežāk ēdienkartēs pie ēdiena nosaukuma minēts, kam tas ir piemērots un kas tajā vērtīgs. Pie mums reti tiek norādīts, vai konkrētais ēdiens ir veģetārs vai īpaši ass un cik tajā kaloriju. Ēdināšanas iestādes norāda, ka šādas aktivitātes noteikti būtu jāturpina un, iespējams, nākotnē vajadzētu attīstīt un ieviest praksi, kad, aizejot uz kafejnīcu pusdienās un izdarot savu izvēli, būtu iespēja saņemt arī informāciju par attiecīgā ēdiena veselīgumu. Akcija "Te mīl Tavu sirdi!" ir viena no Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra rīkotās informatīvas kampaņas "Mīli savu sirdi" aktivitātēm vietās, kurās cilvēki iegādājas pārtikas produktus, bauda ēdienu vai meklē veidus, kā to pagatavot. Kampaņas ietvaros jau notikusi sadarbība ar zaļajiem tirdziņiem, piedāvājot sirds veselībai vērtīgu produktu tirgotājiem savos stendos izvietot informatīvās uzlīmes "Te mīl Tavu sirdi!", kopā ar lielveikalu ķēdes "RIMI" šefpavāru Normundu Baranovski sagatavotas trīs veselīgu ēdienu receptes, kas pieejamas visos veikalos, kā arī turpinās sadarbība ar populārākajiem ēst gatavošanas blogiem, piedāvājot veselīgu ēdienu receptes virtuālajā vidē.
Uz sarakstu