Daugavpils lidostu turpmāk vadīs bijusī pilsētas mēra padomniece
Bijusī Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja padomniece pilsētas attīstības un ekonomikas jautājumos Ingrīda Gradkovska apstiprināta pašvaldības SIA "Daugavpils lidosta" valdes locekļa amatā.
Kā aģentūru LETA informēja Daugavpils pilsētas pašvaldībā, Daugavpils pilsētas domes izsludinātajai kandidātu atlasei uz SIA "Daugavpils lidosta" valdes locekļa amatu tika iesniegti pieci pieteikumi. Izvērtējot pretendentus, Gradkovskas kandidatūra tika atzīta par piemērotāko.
Valdes locekļa pienākums būs nodrošināt uzņēmuma pamatdarbību, noteikt ekonomiskos un tehniskās attīstības rādītājus, vadīt ikdienas darījumus, operatīvos darba procesus, pārstāvēt uzņēmumu darījumos ar citiem uzņēmumiem, kontrolēt izdevumus, nodrošināt materiāltehnisko un citu resursu apgādes plānošanu un to racionālu izmantošanu, izvēlēties un apmācīt personālu un kontrolēt tā pienākumu izpildi, analizēt un novērtēt uzņēmuma darbību, par rezultātiem informējot pašvaldības vadību.
Kandidātu atlase uz SIA "Daugavpilslidosta" valdes locekļa amatu tika izsludināta, jo no uzņēmuma līdzšinējā vadītāja Jāņa Kudiņa tika saņemts iesniegums ar lūgumu atbrīvot viņu no ieņemamā amata pēc paša vēlēšanās. SIA "Daugavpils lidosta" valdes locekļa amata pienākumus Kudiņš pildīja kopš 2013.gada 7.novembra.
Daugavpils lidosta ir vispārējās aviācijas lidlauks aptuveni 12 kilometru attālumā no Daugavpils, Lociku ciema apkaimē, Daugavpils novada Naujenes pagastā, kas ierīkota bijušajā militārajā lidlaukā. 2014.gadā lidlauks sertificēts vizuālajiem lidojumiem diennakts gaišajā laikā. Lidlaukā ir viens 1000 metrus garš un 23 metrus plats betona seguma skrejceļš, kas ierīkots uz lidlauka manevrēšanas ceļa. Galvenais 2500 metrus garais skrejceļš ir daļēji demontēts un nav izmantojams.
Mēģinājumi piesaistīt investīcijas lidostas attīstībai norit jau gadiem ilgi. Iepriekš interesi par Daugavpils lidostas attīstību izrādījuši gan privātie investori no Spānijas, gan arī Krievijas investori, taču atjaunot lidostas darbību līdz šim tā arī nav izdevies.
Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis (Latgales partija) ne vienu vien reizi uzsvēris, ka lidostas projekts ir un paliek prioritāro projektu sarakstā, jo tā īstenošana var dot impulsu visa reģiona attīstībai.
Jau vēstīts, ka 2013.marta beigās Daugavpils pilsētas domes sēdē pašvaldības deputāti pieņēma lēmumu sākt SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu ar mērķi daļu no tām pārdot, lai piesaistītu lidostas attīstībai privātos investorus.
Lidostas attīstībā, iegādājoties zemi tās vajadzībām, kā arī izstrādājot lidostas attīstības dokumentāciju ar mērķi piesaistīt stratēģisko investoru, pašvaldība ir iztērējusi vairāk nekā 1,423 miljonus eiro.
Saskaņā ar attīstības koncepciju starptautiskā reģionālā lidosta "Daugavpils" sākotnēji gada laikā varētu apkalpot 33 000 līdz 175 000 pasažieru, līdz 2035.gadam palielinot to skaitu līdz 173 000 pasažieru gadā.
Plānots, ka Daugavpils lidosta varētu pieņemt lidmašīnas ar maksimālo pacelšanās masu līdz 30 tonnām. Vidējā gaisa kuģa ietilpība varētu būt līdz 50 pasažieru vietām, bet lidošanas attālums - līdz 1800 kilometriem. Savukārt pasažieru termināļa kapacitāte plānota līdz 100 pasažieriem stundā.
Potenciālie lidojumu maršruti no Daugavpils lidostas varētu būt: Baltijas valstīs - Rīga, Viļņa, Kauņa, Palanga, Tallina, Pērnava un Tartu, citās ES dalībvalstīs - Helsinki, Stokholma, Oslo, Kopenhāgena, Hamburga, Berlīne, Varšava, Prāga, Vīne, Budapešta, Londona, Amsterdama un Frankfurte, bet NVS valstīs - Maskava, Sanktpēterburga, Pleskava, Kijeva, Odesa, Minska un Vitebska.
Uz sarakstu