Aptauja: 60% Latvijas iedzīvotāju atbalsta Skanstes tramvaja ierīkošanu
Turklāt 71% no aptaujātajiem Rīgas iedzīvotājiem pilnībā vai drīzāk atbalsta Skanstes tramvaja līnijas ierīkošanu, var secināt no "Kantar TNS" veiktā pētījuma datiem. Trešdaļa no aptaujātajiem rīdziniekiem esot gatavi pārvietoties ar Skanstes tramvaju regulāri vai laiku pa laikam. Kā uzskata aptaujas pasūtītāji, iegūtie dati norāda, ka jaunais tramvaja maršruts, kas apkalpos arī Skanstes apkaimi, varētu būt pieprasīts Rīgas iedzīvotāju un pilsētas viesu vidū.
"Likumsakarīgi, ka Skanstes tramvaja līnijas ierīkošanu vairāk atbalsta iedzīvotāji, kuriem ir lielāka saskare ar šo rajonu - apkaimes iedzīvotāji, strādājošie šajā apkaimē, kā arī Skanstes rajona iestāžu un organizāciju apmeklētāji. Tomēr arī jaunās tramvaja līnijas neatbalstītāju vidū ir vērojams viedoklis, ka daļa šo cilvēku būtu gatavi izmantot jauno līniju, ja tā atbilstu viņu vajadzībām. Tāpēc ir nepieciešams turpināt informēt sabiedrību par Skanstes tramvaja līnijas attīstības plāniem un atbilstību iedzīvotāju vajadzībām," pētījuma rezultātus komentēja "Kantar TNS" valdes locekle Ilva Pudule.
Līdzās Latvijas iedzīvotāju aptaujai, "Kantar TNS" atsevišķi veica arī Skanstes apkaimes iedzīvotāju aptauju. Vairākums jeb 83% Skanstes rajona iedzīvotāju atbalsta tramvaja līnijas izbūvi. Pašreiz lielākā daļa Skanstes rajona apmeklētāju un iedzīvotāju, lai nokļūtu uz šo rajonu, izmanto automašīnu. Ar sabiedrisko transportu Skanstes apkaimē lielākoties ierodas jaunieši, kā arī vecāka gada gājuma cilvēki. 13% Latvijas iedzīvotāju, kas mēdz apmeklēt Skanstes rajonu, tajā ierodas kājām, arīdzan 39% no Skanstes apkaimē dzīvojošajiem atzinuši, ka Skanstes rajonā nokļūst kājām.
Kā apgalvo aptaujas veicēji, kopumā 40% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju mēdz apmeklēt Skanstes rajonu, to skaitā katrs piektais apmeklētājs šo rajonu apmeklē regulāri, tas ir vismaz reizi nedēļā. Gandrīz trešdaļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dodas uz "Arēnu Rīga", "Elektrum Olimpisko centru" vai citām Skanstes rajona iestādēm. Biežākie apmeklētāji ir Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, ar augstāko izglītību, vadošos amatos strādājošie, piemēram, vadītāji, uzņēmēji un augstākā līmeņa speciālisti, ar ienākumiem virs 700 eiro mēnesī. Skanstes tramvaja līnijas izbūvi lielākoties atbalsta Skanstes rajona sabiedrisko iestāžu apmeklētāji, iedzīvotāji un darbinieki.
"Skanstes attīstības aģentūras" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags uzskata, ka "sabiedrības atbalsts Skanstes tramvaja līnijai liecina, ka cilvēki novērtē Skanstes apkaimes attīstību".
"Skanstes attīstības aģentūras" mērķis ir izveidot Skansti par Rīgas moderno centru, tāpēc īpaši aktuāls jautājums ir infrastruktūras un sabiedriskā transporta attīstība šajā apkaimē. "Arēnu Rīga" gadā apmeklē aptuveni 550 000 sporta un izklaides pasākumu cienītāji, savukārt "Elektrum Olimpisko centru" gadā apmeklē gandrīz 1,5 miljoni sporta entuziastu. Ik rītu uz darbu Skanstes apkaimē ierodas gandrīz 7000 darbinieki. Nākotnē Skanstes apkaimes apmeklētāju nozīmīgs pieaugums ir paredzams līdz ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja un Rīgas konferenču un koncertu centra projekta īstenošanu, kas plānota jau 2021.gadā," sacīja Vanags.
Pētījumu kompānija "Kantar TNS" pēc "Skanstes attīstības aģentūras" pasūtījuma laika posmā no 2016.gada 20.decembra līdz 22. decembrim veica Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem aptauju, kopā aptaujājot 1000 iedzīvotājus, izmantojot tiešsaistes interviju metodi.
Papildus laika posmā no 2017.gada 6.janvāra līdz 13.janvārim tika aptaujāti daļa jeb 176 Skanstes rajona iedzīvotāji, izmantojot tiešsaistes interviju metodi.
"Skanstes attīstības aģentūra" ir Skanstes apkaimes nozīmīgāko attīstītāju un īpašnieku dibināta partnerības organizācija, kuras mērķis ir veidot Skansti par investīciju magnētu pilsētā, par vietu Eiropas mēroga notikumiem un par kvalitatīvu un ekoloģisku vidi biznesam un pilsētnieku dzīvošanai. Aģentūras biedri ir uzņēmumi "Merks", "New Hanza City" (daļa no ABLV grupas), "E.L.L. Kinnisvara", "NP Properties", "LNK Group", "Hanner", "Arēna Rīga", "Pilsētas ganības", SWH grupa un KBO.
Uz sarakstu