7 veidi, kā trenažieris var Tevi sasildīt ziemā

Foto: Shutterstock.com

Tuvojas aukstais laiks. Lietus, vējš, lapām nokaisītas slidenas ietves. Tas īpaši neiedvesmo uz sportiskām aktivitātēm brīvā dabā. Taču bez kustībām nekā – kas kustīgs, tas vesels un lustīgs (pateicoties endorfīniem). Vienkāršākais veids, kā aukstā laikā pierunāt sevi izkustēties – maksimāli atvieglot procesu un iegādāties piemērotāko mājas trenažieri. Kāpēc? Mums ir 7 lieliski iemesli! Lasi tālāk un uzzini!

Kādu trenažieri izvēlēties?
Tas ir pirmais, ar ko jāsāk – jāsaprot savas vajadzības un iespējas. Kāpēc Tu vēlies trenažieri? Iemesli var būt visdažādākie – populārākie no tiem ir:
• uzlabot fizisko formu (notievēt, uzaudzēt muskuļus);
• uzlabot veselību (stiprināt kardiovaskulāro sistēmu, muguras muskulatūru, ko traumē sēdošs darbs augu dienu);
• likt stilīgas bildes Instagram (jā, arī tas kādam var būt gana pamatots iemesls, lai iegādātos trenažieri);
• piespiest sevi darīt kaut ko aktīvu laikā, kas parasti tiek pavadīts pasīvi (tas ir – ja daudz brīvā laika pavadi, skatoties filmas vai seriālus, un īsti negribi skatīties mazāk, taču gribi arī uzlabot fizisko formu, tad trenažieris mājās ir ideāls rīks – turpini skatīties un sporto vienlaikus);
• uzlabot kādas noteiktas muskuļu grupas stāvokli (nereti uzlabojumi nepieciešami tikai atsevišķai muskuļu grupai – kāds grib sešpaku, kādu nomāc mīlas rokturīši – to visu var labot);
• sākt jaunu dzīvi (arī tas ir labs iemesls, lai iegādātos trenažieri, jo ar kaut ko taču ir jāsāk).

Vajadzības un vēlmes var būt dažādas; kad ar tām tikts skaidrībā, jāsāk pētīt iespējas. Izvēloties trenažieri, ir vairāki aspekti, kam jāpievērš uzmanība.

Muskuļu grupa – ko tieši vēlies trenēt? 
Kādi treniņi Tev sagādās visvairāk prieka? Iesācēji parasti izvēlas eliptiskos vai velotrenažierus – tie ir viegli lietojami, neaizņem pārāk daudz vietas, kā arī nav nepieciešama ne iepriekšēja sagatavotība, ne zināšanas. Advancētāki sportisti, kuriem interesē noteiktu muskuļu grupu attīstīšana, pievēršas spēka trenažieriem, svaru stieņiem un vēdera preses soliem. Katram savs, galvenais – zināt, kas svarīgs tieši Tev.

Budžets
Cik daudz līdzekļu vari atvēlēt pirkumam? Cik intensīvi plāno lietot trenažieri? Vai lietosi to arī tad, kad sākotnējā sajūsma būs gājusi mazumā? Ja reālistiski apzinies, ka, iespējams, trenažieris intensīvi tiks lietots vien pāris mēnešus, bet pēc tam varētu pārvērsties par drēbju pakaramo, tad padomā – vai pastāv iespēja, ka vēlāk vēlēsies to pārdot? Šis ir svarīgs aspekts divu iemeslu dēļ – pirmkārt, ja apzinies, ka vēlāk varbūt vēlēsies trenažieri pārdot, izvēlies labas kvalitātes iekārtu, kas pēc dažu mēnešu lietošanas nebūs zaudējusi kvalitāti. Otrkārt – izvēlies labas kvalitātes iekārtu arī tāpēc, lai tā Tev sagādātu prieku, kamēr to lietosi. Variants "man jau neko daudz nevajag, ņemšu lētāko" nepavisam nav laba doma – lēta ierīce Tevi nekādā veidā neiepriecinās un neveicinās lietošanu, kā arī tai būs zema tālākpārdošanas vērtība.

​Foto: Shutterstock.com

Vieta
Kur plāno glabāt trenažieri un kur plāno trenēties? Vai ir īpaša vieta, kas būs Tava treniņu zāle? Vai arī būs jāizbrīvē vieta kaut kur starp guļamistabu un dzīvojamo istabu? Izdomā laikus un izmēri pieejamo vietu. Pieej šim jautājuma racionāli, jo tas ir svarīgi. Ja trenažieris atradīsies ērtā vietā, arī lietošana būs patīkama. Ja plāno glabāt to kādā tālā stūrī un katrreiz pirms treniņa uzstādīt, vari būt drošs – entuziasms lietot ierīci beigsies ātri vien.

Kāpēc Tev vajag trenažieri?
Katrs pats vislabāk zina, ko, kāpēc un kā viņam vajag. Taču reizēm nepieciešama neliela iedvesma un motivācija, tādēļ, kā solīts, 7 iemesli, kāpēc trenažieris mājās ir laba doma!
Regulāri treniņi uzlabo garastāvokli. Fizisku aktivitāšu laikā izdalās endorfīni jeb laimes hormons. Var jau būt, ka daži teiks, ka vienīgā laime, ko viņi izjūt, ir brīdis, kad treniņš ir beidzies, bet, hei, tas taču arī skaitās! Tāpat uzlabojas smadzeņu apgāde ar skābekli – Tu spēsi apgūt daudz vairāk un strādāt produktīvāk. 
Regulāras fiziskās aktivitātes samazina stresa līmeni, kā arī palīdz stiprināt imūnsistēmu. Tāpat tiek uzlaboti miega cikli un aizkavēta ķermeņa novecošanās.
Tiek stiprinātas locītavas, kā arī uzlabojas ādas tonis un veselība. Turklāt fiziskas aktivitātes palīdz cīnīties arī pret dažādām neveselīgām atkarībām.
Treniņi uzlabo fizisko formu! Tas ir pavisam nenoliedzams fakts. Līdz ar treniņiem nepazināti mainās arī ēšanas paradumi, jo – labāk apzinoties savu ķermeni, kļūst vienkāršāk ieklausīties tā vēlmēs, un, jā – tā ne vienmēr būs pica!
Kardiovaskulārās sistēmas uzlabošana. Gadsimtā, kad mirstība no sirds un asinsvadu slimībām ir pirmajā vietā, nav vērts censties pārliecināt sevi, ka tas attiecas uz kādu citu. Tā vietā labāk sākt stiprināt sirdi un asinsvadus, lai šo risku mazinātu.
Sportošana arī samazina diabēta risku, palīdz cīnīties pret vecuma demenci, mazina depresiju un nemieru.
Fiziskas aktivitātes uzlabo vispārējo dzīves kvalitāti. Jau pirms simts gadiem latvieši zināja – kas kustīgs, tas lustīgs. Un tas nav nekāds joks – ir zinātniski pierādīts, ka fiziskās aktivitātes padara ķermeni daudz možāku un mundrāku, līdz ar to – arī dzīve ir košāka!

Salīdzinājumam – kādas priekšrocības sniedz vakars uz dīvāna? Nu… tas ir vakars uz dīvāna – palīdz ātrāk piebeigt dienu un doties gulēt, naivi cerot, ka nākamajā dienā kaut kas būs mainījies.
Foto: Shutterstock.com

Bonusā – 4 sportotāju likumi, kas palīdzēs turēties pie grafika
• Trenējies vismaz vienu reizi trīs dienās.
• Trenējies vismaz trīs dienas nedēļā.
• Sāc nedēļu ar treniņu – ievies treniņu pirmdienas un turies pie tā – tas palīdzēs noteikt ritmu visai nedēļai.
• Nekad nepadodies.

Ja jūti, kā šī ziema ir īstā, lai pievērstos formas un vispārējās dzīves kvalitātes uzlabošanai, padomā – kāda veida trenažieris Tev būtu vispiemērotākais. Ja īsti nezini, ko gribi, sāc ar vienkāršāko. Neliels špikeris:
• Esi šausmīgi slinks? Ņem velotrenažieri – ar to var darboties, arī skatoties televizoru. Tā pāreja no pasīva dzīvesveida uz aktīvu būs vienkāršāka.
• Esi apņēmības pilns, bet nezini, ar ko sākt? Ņem eliptisko trenažieri – tas izvingrinās gan ķermeņa augšdaļu, gan apakšdaļu.
• Patiesībā, Tev nedaudz patīk skriet? Ņem skrejceliņu! Un, kad treniņš būs beidzies, varēsi filmēt smieklīgus video ar kaķi, kurš izpilda skriešanas treniņus ar mazu frotē dvielīti ap kaklu.
• Gribi kaut ko īpašu? Izvēlies airēšanas trenažieri – tas izkustina visu ķermeni. Nav obligāti jāfano par laivām un ūdeni – trenažieris vienkārši ir labs fiziskās formas uzlabošanas rīks.
• Gribi glītu dibenu, bet vienīgā vieta, kur vari atļauties glabāt trenažieri, ir zem gultas? Steperis Tev lieti noderēs.
• Gribi skaistus muskuļus un esi gatavs strādāt? Treniņu sols ir īstā atbilde.

Ja esi gatavs lielajam pirkumam, ielūkojies Xnet.lv – tur ir pieejams plašs dažādu ražotāju trenažieru klāsts, kā arī patīkamas cenas un lieliski piegādes nosacījumi!