5 veidi, kā padarīt mājas pienākumus interesantus arī bērniem
Arī "Samsung Electronics Baltic" darbinieki, strādājot no mājām, kopā ar atvasēm šo laiku izmanto lietderīgi un kopā apgūst jaunas iemaņas, kas veicinās bērnu zināšanas un patstāvību. Uzņēmuma darbinieki dalās ar pieciem veidiem, kā pienākumi mājās varētu kļūt par interesantu ikdienas sastāvdaļu.
1. Mājās amats ikkatram
Daļa no vecākiem, ievērojot fizisko distancēšanos, turpina darbu no mājām, kas ir iedvesmojis sociālajos tīklos bērnus dēvēt par kolēģiem. Lai padarītu gan vecāku, gan bērnu ikdienu jautrāku, ģimenes locekļiem var piedēvēt noteiktu amatu ar pienākumiem, piemēram, mazākais varētu būt "radošais direktors", bet vecākā atvase – "kvalitātes kontroles speciālists".
Tā viņš izjutīs atbildību un centīsies izpildīt savus pienākums, cik labi vien iespējams. Lai motivētu izdarīt vairāk, bērnam var piešķirt amatam pienākumu izpildīšanai nepieciešamos instrumentus, piemēram, atsevišķu spainīti, lai savāktu rotaļlietas, vai cimdus, lai varētu veikt kvalitātes kontroli produktiem. Jaunais kolēģis tos var apzīmēt vai aplīmēt, lai vienmēr atšķirtu no pārējiem un būtu patīkami darboties.
2. Krāsas, saskaitīšana un veļasmašīna
Mazajiem, kas mācās izzināt pasauli un apgūst krāsas, var lūgt sašķirot drēbes pa krāsām, lai veicinātu iesaisti mājas darbos un apgūtu ikdienai svarīgas zināšanas praktiskā veidā. Ja atvase ir sākumskolas vecumā, tad pēc šķirošanas, vecāku klātbūtnē var izmēģināt likt veļu mazgāties, pievienojot veļas pulveri un ieslēdzot veļasmašīnu.
3. Ledusskapja puzle
Pārcel spēļu laukumu citā teritorijā – ledusskapī. Ja bērnam tiek dota brīvība pašam sakārtot produktus pa vietām, tad ieviesto kārtību būs vieglāk ievērot arī vēlāk. Pirms tiek kārtots ledusskapis, ieteicams kopā tā saturu izņemt, lai iepazītos, kādas formas un izmēra produkti tur atrodas. Lai izpētītu aktivitātei paredzēto laukumu, pirms produkti tiek likti ledusskapī, ieteicams to arī kopīgi iztīrīt. Kārtošanas laikā jaunākajai paaudzei var pastāstīt ieteicamo produktu izvietojumu, paskaidrojot, piemēram, kāpēc piens jāliek ledusskapī, bet konservu bundžas tur nav liekamas.
4. "Dārgumu medības"
Bērna iztēle var iedvesmot visdažādākos piedzīvojumus. Lai padarītu mājas kārtošanu interesantāku, piemēram, vienu kasti var atvēlēt kā "dārgumu lādi", ko atvasei pašai ir jāuzpilda ar vecāku noteiktajām mantām un priekšmetiem. Par uzpildītu lādi bērnam var sniegt kādu nemateriālu balvu, piemēram, izvēlēties vakara filmu visai ģimenei.
Pirms dārgumu medībām vecāki var sagatavot sarakstu vai vadlīnijas ar lietām, ko ierobežotā laikā mājās jāatrod. Ja ir vairākas atvases, tad tās var būt sacensības – kurš ātrāk savāks mantas no istabām vai cik mantas savāktas noteiktā laikā.
5. Kas zied mājas dārziņā?
Esot mājās, var izmantot laiku, lai iemācītu bērnam rūpēties par telpaugiem vai garšaugiem, kas aug uz palodzes. Ja mazajam būs iespēja pašam iesēt un dzīvē sekot līdzi augšanas procesam, tad stāda apraudzīšana var kļūt par vienu no dienas priecīgajiem mirkļiem. Iespējams, arī vēlāk bērnam radīsies interese aprūpēt pārējos telpaugus.
Uz sarakstu