Banner 980x90

5 gudra patērētāja paradumi, kurus ieviest savā ikdienā

Mēs visi esam daļa no milzīgas patērētāju sabiedrības. Mēs patērējam preces un pakalpojumus, par kuriem maksājam ar saviem finanšu resursiem. Uzņēmēju vidē cīņa par katru patērētāju un katru potenciālo eiro, kas tiks iztērēs, ir milzīga. Tāpēc patērētājam mūsdienās, lai nenokļūtu zaudētāja lomā un neattaptos, ka nauda aizplūst tur, kur nemaz to nevēlamies, ir jāprot gudri un atbildīgi veidot savus patēriņa paradumus. Piedāvājam piecus paradumus, kas palīdzēs to paveikt.

 

Salīdziniet cenas un piedāvājumus
Meklējot kādu preci vai pakalpojumu, nevajadzētu paļauties uz košāko un skaļāko reklāmu, bet gan veltīt nedaudz sava laika, lai izpētītu tirgus situāciju – iepazītos ar cenām, pakalpojumu un preču saturu, kā arī veiktu salīdzināšanu. Brīvos tirgus apstākļos konkurence liek uzņēmējiem domāt par arvien labāku produktu un pakalpojumu, kā arī pievilcīgāku cenu. 

Piemēram, mājsaimniecības izdevumu kontekstā – elektrības un gāzes cenas jau krietnu laiku nav akmenī kaltas, jo ir brīvais tirgus. Tas nozīmē, ka šo resursu piegādes pakalpojumu var saņemt no dažādiem uzņēmējiem, izvēloties savām vajadzībām piemērotāko un maciņam izdevīgāko. Ja uzņēmums vai mājsaimniecība, piemēram, patērē samērā daudz elektrības un gāzes, tad ir būtiski ik pa laikam veikt salīdzināšanu, jo varbūt citviet elektrības un gāzes cenas ir zemākas un iespējams noslēgt izdevīgu līgumu. 

Tas attiecas ne tikai uz elektrības un gāzes cenām, bet arī TV, interneta, mobilo sakaru un citiem pakalpojumiem, kurus izmanto mājās vai uzņēmumā. Salīdziniet cenas un pakalpojumus, lai atrastu sev izdevīgāko piedāvājumu!

"Nopauzējiet" pirkumu un padomājiet – vai tas tiešām ir vajadzīgs?
Viens no padomiem, kas var palīdzēt izvairīties no nevajadzīgiem un nesamērīgiem tēriņiem, ir plānotā pirkuma "nopauzēšana". Bieži vien kaut ko nolemjam pirkt emociju iespaidā, lai gūtu labsajūtu, kā arī pakļaujamies mārketingam. 

Ja, piemēram, iepērkaties interneta veikalā, varat salikt pirkuma grozu, bet vēl to neapmaksāt. Pēc dienas vai divām atkal apskatiet grozu un pārliecinieties, ka joprojām visu tajā esošo vēlaties iegādāties. Arī veikalā, ja noskatīts kaut kas jauns, piemēram, kurpes vai kleita, uzmēriet, bet nepērciet. Atnāciet uz veikalu citreiz, lai izlemtu līdz galam. Ja zvana pakalpojumu sniedzējs vai pārdevējs, nepiekrītiet piedāvājumam uzreiz, apdomājiet to, lūdziet pārzvanīt vai atzvaniet pats, ja izlemjat, ka piedāvājums ir labs un noderīgs.

Atsakieties no precēm un pakalpojumiem, ja tie neapmierina
Pieradumam ir liels spēks. Arī ne tam labākajam un izdevīgākajam pieradumam. Ja gadiem jau neesat apmierināts ar sava mobilo sakaru vai TV operatora pakalpojumiem, ja zināt, ka elektrības un gāzes cenas pie cita piegādātāja ir izdevīgākas, bet neko nemaināt šajā situācijā, tad radāt paši sev zaudējumus un neapmierinātību. Jāiemācās nebaidīties atteikties no tā, kas nepatīk un neapmierina, jo galu galā maksājat par to ar savu naudu. Jā, šis atteikšanās process var nebūt viegls, jo jūs mēģinās pierunāt palikt, izmantos psiholoģiskas metodes vai pat iebiedēs, bet, izdarot to vienreiz, ar katru nākamo reizi būs vieglāk pastāvēt par sevi un savām vajadzībām. 

Tas attiecas arī uz preču atdošanu. Katrs ir nopircis kaut ko, kas neder, kas nav kvalitatīvs vai nav vajadzīgs. Bet cik bieži šo preci esat atdevuši pārdevējam un pieprasījuši atpakaļ naudu? Vairums cilvēku to nav darījuši nekad, jo uzskata, ka tas nav ērti, tas nav pieklājīgi utt. Jāizkopj paradums nesamierināties ar sev nepiemērotām precēm un pakalpojumiem un atbrīvoties no tiem.

Vienmēr saglabājiet preču un pakalpojumu dokumentus
Lai aizstāvētu savās patērētāja tiesības atdot preces vai lauzt līgumus, ir būtiski saglabāt nepieciešamos dokumentus. Pretējā gadījumā uzņēmējs jūs atraidīs, jo bez čekiem vai līgumiem nevarēsiet neko būtisku panākt. Saglabājiet pirkumu čekus vismaz tik ilgi, kamēr darbojas garantija vai paiet termiņš, kurā varat atdot preces, ja esat pārdomājis. Šobrīd gan daudzi čeki un līgumi tiek uzglabāti digitālā veidā, kas atvieglo ikdienu, bet papīra formātā esošos noteikti nolieciet drošā vietā.

Netērējiet naudu, kura vēl nav nopelnīta
Ir taču tik vilinoši tikt pie jaunām lietām un maksāt par tām vēlāk! Tagad ar kredītpakalpojumu starpniecību iespējams iegādāties gandrīz jebko. Protams, lielu un dārgu pirkumu gadījumā (mājoklis, auto, dārgas ierīces), tas ir ērti, jo naudas sakrāšana prasītu ļoti ilgu laiku, bet citās situācijās nav prātīgi dzīvot pāri saviem līdzekļiem, ļauties mirkļa iegribām un tērēt naudu, kas īsti vēl nav nopelnīta. 

Lai izvairītos no tā, ieteicams atteikties no bankas kredītkartēm, kā arī rūpīgi izvērtēt katru gadījumu, kad uzņematies kredītsaistības, it īpaši, ja tās ir mirkļa iegribu īstenošanai. Tā vietā labāk atveriet krājkontu un ik mēnesi ieskaitiet tajā nelielu summu, kuru vēlāk varēsiet bez sirdsapziņas pārmetumiem iztērēt.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)