22 miljonu eiro vērto dīzeļvilcienu remontu plāno pabeigt janvārī
Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska koncernam "Skinest Rail" piederošais Latvijas uzņēmums "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR), kas kopā ar citiem partneriem pilnsabiedrībā "DMU vilcieni" realizē 22 miljonus eiro vērto dīzeļvilcienu remonta projektu, janvārī Latvijā pabeigšot sešu DR1A sērijas pasažieru dīzeļvilcienu kapitālremontu.
"Skinest Rail" pārstāve Alina Droņicina aģentūrai BNS teica, ka pasažieru vilcienu kapitālremontu kompānija veic sadarbībā ar vairākiem Latvijas uzņēmumiem, kas specializējušies vilcienu remontā. Remonta gaitā tiek veikta visu vagonu tehniskā atjaunošana.
"Mēs pabeidzam vienu projektu, kura rezultātā jau janvāra vidū Latvijā nonāks mūsu jaunie dīzeļvilcieni, kurus mēs modernizējām un kuri jau atrodas tādā pašā līmenī, kādā ir vilcieni Igaunijā," pirmdien intervijā laikrakstam "Postimees" teica Osinovskis.
"Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas" lielāko īpašnieku vidū ir Igaunijas uzņēmums "Skinest Rail" - 47,97%, kā arī Krievijas transporta kompānijas "Severstaļtrans" uzņēmumu grupā ietilpstošais Igaunijas uzņēmums "Spacecom", kam pieder 25,27%. Kompānijas akcijas kotē "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.
Kā ziņots, uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) ar Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem līdzfinansēto dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācijas projektu bija jāpabeidz šogad, tomēr tas krietni aizkavējās. Valdība pagājušajā nedēļā atļāva šo projektu īstenot līdz nākamā gada 30.jūnijam.
Projektā paredzēta sešu dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana, lai paaugstinātu pasažieru komforta līmeni, iekāpšanas un izkāpšanas drošību, uzlabotu apkalpojošā personāla darba apstākļus, kā arī uzlabotu vides aizsardzības prasības un veiktu energoresursu ekonomiju.
Termiņa pagarinājums bija nepieciešams sakarā ar to, ka vagonu sertifikācijas procesa īstenošanai ir nepieciešams lielāks laika periods, nekā sākotnēji tika plānots. Pirmās modernizētās vagonu grupas sertifikācijas process un izmēģinājumu braucieni ir uzrādījuši nopietnas nepilnības, kuras nepieciešams novērst, un šī darba veikšanai, pēc "DMU vilcienu" sniegtās informācijas, ir nepieciešams laiks.
Līdz 11.decembrim darbi bija veikti aptuveni 70% apmērā.
Izmēģinājuma braucieni un sertifikācija norit rudens un ziemas apstākļos, līdz ar to nav iespējams nodrošināt nepieciešamos ārējās vides un sliežu ceļu tehniskos apstākļus, kas savukārt apgrūtina dīzeļvilcienu sistēmu darbības ekspluatācijas parametru objektīvu pārbaudi. Bez pārliecības par visu modernizēto dīzeļvilciena sistēmu nevainojamu darbu atbilstoši dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumiem un visu nepilnību novēršanas dīzeļvilcienu komerciāla ekspluatācija nav iespējama, norāda Satiksmes ministrija.
Saskaņā ar izpildītāja sniegto informāciju pirmo vagonu grupu plānots nodot ekspluatācijā nākamā gada 22.februārī, savukārt pēdējo vagonu grupu - 31.maijā.
Kā norāda Satiksmes ministrija, PV un darbu veicēja - pilnsabiedrības "DMU vilcieni" - līguma summa ir 21 979 348 eiro, tajā skaitā vagonu modernizācijas izmaksas ir 20 581 138 eiro. PV dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācijas projektam piešķirts Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 13 001 491 eiro un nacionālais publiskais finansējums - 2 294 380 eiro. Saskaņā ar PV sniegto informāciju modernizācijas darbu izpildei līdz šim iztērēti 19 613 885 eiro, kas ir 89% no līguma kopējās summas. PV ir veicis maksājumus "DMU vilcieni" par 9 150 610 eiro, tajā skaitā attiecināmās izmaksas 8 568 496 eiro, no kurām Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 7 283 222 eiro.
Pilnsabiedrībā "DMU vilcieni" apvienojusies DLRR, "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR), kā arī tai un PV piederošais "VRC Zasulauks".
Uz sarakstu