"Rimi": Latvijā ražotās produkcijas īpatsvars veikalos atsevišķās kategorijās pārsniedz 80% no klāsta
Latvijā ražotās produkcijas īpatsvars "Rimi" veikalu tīklā kopumā ir ļoti augsts, tādās kategorijās kā piens, dārzeņi, maize pārsniedzot pat 80% no klāsta, liecina SIA "Rimi Latvia" apkopotā informācija.
Taču, kā norāda "Rimi Latvia" Kategoriju vadības departamenta direktors Milans Blūms, ir arī tādas kategorijas, kurās pircēju pieprasījums ir lielāks par pašmāju ražotāju piedāvājumu.
Piemēram, bioloģiskas izcelsmes gaļa, bezglutēna produkti, jogurta saldējumi - šīs ir tikai dažas no produktu grupām, kurās pircēji vēlētos redzēt daudz plašāku vietējo ražotāju piedāvājumu, jo pašlaik tas ir nepietiekams vai pat nav nemaz, liecina "Rimi Latvia" veiktās pircēju aptaujas.
Kā liecina veikalu tīkla pārdošanas rezultāti, iegādājoties maizi, olas, piena produktus, jogurtus, gaļas izstrādājumus, alu un zivis, pircējiem īpaši būtiska ir to izcelsme, tāpēc priekšroka tiek dota tieši Latvijā ražotajai produkcijai. Tāpat aizvien mērķtiecīgāk vietējie ražojumi tiek pieprasīti, iegādājoties tādus nišas produktus kā eko piena produkti, kazas siers, bioloģiskas izcelsmes liellopa, teļa, truša, tītara gaļa, mazkaloriju produkti.
"Ir virkne kategoriju, kur piedāvājums no Latvijas pārtikas ražotājiem ir nepietiekams vai pat nav nemaz, un skaidri iezīmējas brīvas nišas vietējiem uzņēmējiem. Tā, piemēram, laikā, kad kopējais maizes patēriņš samazinās, pieaug pieprasījums pēc tradicionālās rudzu maizes. Tāpat palielinās interese par Latvijā ražotām brokastu pārslām, dabīgām sulām, ievārījumiem un zefīriem. Savukārt izteikts deficīts ir pēc bioloģiski audzētas gaļas, kā arī jogurta un bezglutēna saldējuma, jo Latvijas ražotāji produkciju šajā kategorijā nepiedāvā," stāsta Blūms.
Lai stiprinātu Latvijas produktu noietu, sniegtu atbalstu pašmāju ražotājiem, atklājot augsta potenciāla nišas un iedvesmojot tos izstrādāt aizvien jaunus, cilvēku gaidītus produktus, "Rimi" ir sācis vietējo uzņēmēju atbalsta kampaņu "Latvijas gardākie stāsti". Kampaņas laikā izveidota īsfilmu sērija par dažādu iemīļotu produktu ražotājiem, reizē arī izglītojot Latvijas ražotājus un zemniekus par izaugsmes iespējām veikalu tīklā.
Video īsfilmas iespējams noskatīties "Rimi" Gardēžu mājaslapā "Gardezi.lv". Katru nedēļu līdz Latvijas dzimšanas dienai esošajiem stāstiem pievienosies kāds jauns videostāsts par uzņēmīgiem un iedvesmojošiem Latvijas ražotājiem.
"Rimi Latvia" pērn gandrīz dubultojis peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rimi Latvia" peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro.
"Rimi" Latvia" tīklā ir 115 trīs formātu veikali: 27 "Rimi" hipermārketi, 42 "Rimi" lielveikali un 46 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.
"Rimi Latvia" darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.
Uz sarakstu